Doors: Awakening・Ismerkedő
Csak idő kérdése volt mikor fogják utánozni a The Roomot ...
Igencsak nagy fába vágja az a fejszéjét, aki az egészen elképesztő The Room nyomdokaiba akar lépni. A Fireproof Games nagysikerű sorozatának titka több dologból tevődik össze. Úgy gondolom, hogy egyrészt ott van az egészen egyedi atmoszféra, hogy még a negyedik rész után se pontosan tudjuk mi is történik valójában, leginkább H.P.Lovecraft irományaira alapozza mindezt, ami önmagában is elég lenne a sikerhez. Aztán ott van a hihetetlen grafika, amit képesek voltak a mai napig a tökéjre polírozni, mindezt különösebben erős gépigény nélkül. Végül pedig de nem utolsó sorba az egészen egyedi játékmenet, a logikai feladványok, ennek a három dolognak az egyvelege a Room, vajon a Snapbreak képes lesz mindegyiknek megfelelni?
Nem akarták a véletlenre bízni a dolgot, maga a koncepció teljesen ugyanaz, csak a sötét és vésztjósló környezet helyett mindig valami kellemes színes helyszín fogja várni a kedves játékost. Mindezt ráadásul akár kedvünkre AR-ben, tehát Augmented Realityben is játszhatjuk – hozzátenném hogy ennek abszolúte teljesen semmi értelme, vagy különösebb haszna – gondolom a fiatalabb korosztály nagy örömére. minden pályán lesz egy rejtett üzenet amiből következtetni lehet valami háttérsztorira, az elvesztett fiatalságunk és ártatlanságunkra talán? Illetve lesz egy piros és egy kék ékszer (gem) amiket megtalálva játszhatjuk majd le a kettő epilógus pályát. Összesen négy világ azon belül négy-négy pálya várja a nagyérdeműt, tehát összesen tizenhat megoldható feladvány lesz, amik egyre jobban nehezednek. Az első nyolca teljesen ingyenesen játszható, a másik kettő világot 1.99-ért vagy pedig egyben 3.99-ért megvehetjük – igen, jól olvastátok, őrületes akció mi? De hozzátenném, hogy az infinity packban benne van minden gem is automatikusan, szóval ezekkel akkor nem kell bajlódni, rögtön jöhet a plusz kettő epilógus pálya is.
A feladványok nagyon kellemesen nehezedve jönnek egymást követve, az első négy pálya után, nem kevés „Roomos” gyakorlattal a hátam mögött már-már azt hittem ez a nehézség nem nekem lett kitalálva, talán nem véletlenül négy év pluszos a játék korhatára, gondoltam. De szerencsére a második világban már kezdenek bonyolódni a dolgok, néha még komolyabban el is kell gondolkodni, az utolsó nyolcadik ingyenes pályán meg már segítséget is használnom kellett, de csak lustaság miatt, nem lett volna azért olyan nehéz rájönni a megoldásra, csak ugye szorított az idő. Videók nézegetésével kaphatunk ingyenes segítségeket illetve természetesen vásárolni is tudunk potom 1.99-ért, egészen pontosan végtelen számút. Nem vagyok egy szarrágó fajta, de bevallom nem nagyon értettem az Infinity Pack értelmét, tekintettel arra, hogy ha a kettő 1.99-es pakkot összeadjuk kevesebb jön ki mint annak az ára. Persze az instant gemek csábítóak lehetnek, de nem olyan nehéz megtalálni őket hogy ezért fizessünk, de persze ezt majd ti eldöntitek.
A Doors: Awakening egy nagyon kellemes próbálkozás arra, hogy leutánozzunk egy legendás címet, bátran merem ajánlani bárkinek, igaz az első ingyenes nyolc rész egy este alatt, igazából pár óra alatt könnyedén teljesíthető, nem tudom hogy a fizetős tartalom mennyi időre köti le a nagyérdeműt, de úgy gondolom hogy az a 3.99$ nem túl nagy ár arra, hogy legyen egy jó esténk, esetleg egy hétvégénk. Segítséget ne vegyen senki, annak nem sok értelme van, azzal csak a játékidőt rövidítjük le, ami eleve nagyon kevés. Mindenképpen tegyetek egy próbát vele, szerintem megéri. Hogy mikor jön a következő Room? Sajnos erre nem tudok válaszolni, addig is van mindenkinek a Doors, hiánypótlásnak. Enjoy!
A játék ingyenesen kipróbálható az iTunes áruházból.