Gears POP・Tesztlabor
Ha már itt van a Gears 5, a mobilpiacot sem szabad kihagyni.
Nincs mit tenni egyszerűen be kell ismerni hogy a Finn érdekeltségű Supercell nagyon komoly hatással volt a mobiljáték piacra, legnagyobb sikerjátékuk a Clash Royale legalábbis mindenképpen. Megszámlálhatatlan próbálkozás született már arra, hogy letaszítsák a trónról, a siker döbbenetes, nem is csoda hát hogy megállás nélkül jönnek a jobbnál jobb trónkövetelők. Az ugyancsak masszív sikereket elkönyvelhető Gears of War sorozat ötödik része a napokban jelent meg, nem is csoda hát, hogy a Gears POP-ot is erre az időszakra időzítették. A siker eddig hatalmas, első héten több mint egy millió játékos tett vele próbát, ennek meg is lett az eredménye, ne menjetek sehova!
A Gears POP jelenlegi formájában (előző hét) ugyanis ezer sebből vérzik, vagy fogalmazhatnánk úgy is, hogy a szitu olyan mintha Marcus Fenix egy Lancerrel széttrancsírozta volna a szervereket meg a kódot is, feje tetejére állt minden, a készítők meg nem győznek bocsánatot kérni. A gondok rögtön akkor kezdődnek amikor megpróbálunk bejelentkezni az Xbox Live gamertegünkkel, a lépés logikus, az érte járó jutalom nagylelkű (100 kristály), arról nem is beszélve, hogy több eszközön játszani csak ezen keresztül tudunk, illetve acsikat is csak bejelentkezve kapunk. Szóval örültem is neki rendesen, de sajnos napok óta nem működik a dolog, eldob valami ostoba internet connection hibával. Rendkívül bosszantó a dolog, arról nem is beszélve hogy folyamatosan ott lebeg a levegőben, hogy bármikor elveszíthetem minden progressemet, a megvásárolt tartalmakról nem is beszélve. A hét elején be is ütött a krach, megjött az új frissítés, na mondom most minden helyre fog jönni, leszedtem, aktiváltam, majd a játék nem bírt elindulni, bevallom nagyon de nagyon ideges lettem, lévén a tesztelés miatt költöttünk is némi pénzmagot a játékra. Szerencsére olyan 3-4 óra múlva összeszedte magát a játék és nem felejtett el semmit, még a ládáim is megmaradtak, amik közben ki is nyíltak. Pár nappal ezelőtt még mindig siralmas volt a helyzet, konkrétan olyan FPS drop volt a játékban, hogy kb. játszani nem lehetett, majd az egész úgy ahogy volt lefagyott, hiába vártam türelmesen arra hogy magához térjen, majd mikor kitisztultak a dolgok, újabb internet connection hiba fogadott, elvesztettem a meccset, ahogyan a fogaskerekeket is (Fogaskerék = Gears = kupák). Bosszantó, idegesítő, zavaró, összezavarodik tőle az ember, mert a játék egyébként piszkosul jó.
Ez lett volna a játék premierének második hete, ami nevezzünk csak káosznak, azóta azért elég sok mindent ki sikerült javítani, szóval akkor ennyi fika után jöjjenek a kellemesebb dolgok, ássuk picit bele magunkat a játékmenetbe és a többibe. Mint minden tisztességes Clash Royale klón a POP is rendelkezik azokkal az alapkövetelményekkel, amik miatt a CR-t annyira szeretjük. Itt is lesznek ládák gyűjtögetnivaló Pinek (kártyák helyett), melyek különböző erősségben és értékben mutatkoznak (common, rare, epic legendary). A deckünk nyolc pinből áll természetesen, a célunk pedig az, hogy legyőzzük az ellenfél tornyait, esetlegesen ha sikerül akkor a középső vezetőt, ez természetesen instant nyeréshez vezet. A meccsekért jutalom láda jár, üres helyünk persze csak négy lesz. Pozitív dolog azonban, hogy a ládák egyszerre nyílnak (a rajtuk lévő idő egyszerre telik), tehát ennek köszönhetően sokkal gyorsabban lehet farmolni, olyan 3-4 óránként kinyílik minden láda annak függvényében milyen értékeset dobott a gép. Négy óránként mindig kapni fogunk egy ingyen ládát, aminek a tartalma annak fejében növekszik hányszor sikerül zsinórban nyernünk. A legjobb ha beállunk erre a négy óránkénti játékra, mert ha sikerül négyet nyernünk már tele is lesz a négy üres ládahelyünk, ha pedig sikerül egy ötödiket is nyerni, akkor megkapjuk a legértékesebb ingyenes ládát. A sorozat akkor szakad meg ha veszítünk egy meccset vagy ha elérjük a legerősebb öt csillagos ládát.
CR rajongók és veteránok előnyben lesznek, mert amint kitanulták az összes pinnek a jelentését és szerepkörét, rögtön alkalmazni tudják majd az ottani fontosabb alapstratégiákat. Egylőre nincsenek légi egységek, pontosabban mondva a földiek is tudják sebezni a légieket, szóval egy fontos stratégiai elem ki is esett „egyelőre” a sok közül. Van helyettük viszont fedezékrendszer. Különösen jó ötletnek tartom, hogy megtartották ezt a klasszikus Gears játékélményből, hiszen a fő játéknak is ez az egyik legfontosabb motívuma, jellemzője. A fedezékből fedezékbe vonulás létfontosságú és életmentő lehet, jelen esetünkben csak stratégiai fontossággal fog bírni. Ugyanis lesznek fedezékek balra és jobbra, ha egyvonalban elfoglaljuk mind a kettőt, akkor előre tudjuk tolni a frontvonalat egy egységgel. Gondolom nem kell ecsetelnem milyen előnyökkel jár az előretolt frontvonal, egy ilyen típusú játékban az agresszív stratégia a leghatékonyabb, mondanom sem kell milyen előnyben leszünk ha embereinknek kevesebbet kell gyalogolni a tornyok felé. A nagyobb távolság sokszor a halált jelenti, lévén a távolsági egységek szépen lassan ledarálnak minket mire odaérnénk a célunkhoz.
Jelenleg kettő közkedvelt stratégia létezik, az egyik a jól megszokott előre egy tank, mögé meg pakoljuk le a kisebb egységeket módszer. A másik pedig a rögtön a tornyokat megrohamozó gyorsabb egységek előreküldése, amik nem foglalkoznak a fedezékek foglalásával, csak mennek előre a tornyok felé. Ezek közül a leghatékonyabbak Kait Diaz lesz és az anyja, ők ketten egy párba igencsak ütősök tudnak lenni. Nagyon jó páros még a Cole + Carmine illetve, Cole + Dominic is. Vannak olyan egységek akik speciális képességgel is rendelkeznek, őket onnan lehet megismerni, hogy a képük körül egy fogaskerék van illetve amikor lerakjuk őket szépen lassan megy a lábuknál egy ugyancsak fogaskerék mintájú kör, amikor ez körbeér az egységre nyomva aktiváljuk a képességüket (erősebb lövés, gyógyítás, újraélesztés, turret stb.). Lesznek védelmi egységek, mint a turret vagy az elektromos kerítés illetve a játékból megismert szinte összes gránáttípussal találkozni fogunk. Ugyancsak újdonságnak számítanak a szuper képességek, ezekből egyelőre csak kettő van, az egyik az Emergence Hole, ami folyamatosan köpdösi magából a kis bosszantó Wretcheseket. Ennek az elhelyezése stratégiai fontossággal tud bírni, sokan a torony mögé szeretik rakni ezzel komplett lefoglalva azt ezzel lyukat hagyva a védelmen, lehetőség nyílik az előrehaladó egységeknek a támadásra, van aki teljesen hátulra rakja a lyukat, ezzel hátsó támogatást nyújtva a rohamozó egységeknek, tény hogy a szuper használata csatadöntő tud lenni, de egyik se mindenható. A másik ilyen a Seeder ami egy hatalmas hat lábú szörnyeteg ami azután hogy leásta magát a földbe folyamatosan köpködi magából a tüzérségi lövedékeket, mint valami katapult, ennek van egy elég nagy távolsága, ha sikerült előrébb tolni a frontvonalat és a Seedert is előrébb rakjuk akkor akár még a tornyokat is képes lövöldözni. A HP-ja elég magas és kínosan sokáig a felszínen tud maradni, hacsak le nem szedik valami erősebb képességgel, ilyen a hírhedt „Hammer of Dawn” ami rengeteget sebez egységekre, de csak negyed annyit a tornyokra. A játék még nagyon az elején van, kevés az egység, kevés a jó stratégia, de már most látszik, hogy hatalmas potenciál van benne.
Természetesen nem csak Versus csatákat tudunk vívni, a készítők beletették a legendás Horda módot is, ennek csupán kettő hátránya van, az egyik, hogy csak klántagokkal tudjuk tolni, egy aktív jó csapathoz csatlakozni, főleg amíg nincsen értelmes kupaszámunk igencsak nehéz. Persze alapíthatunk mi is klánt, de akkor meg minimum egy haverra szükségünk lesz akivel tolni tudjuk. Meg is ragadnám az alkalmat, minden kedves Horda rajongót szívesen látunk kicsiny csapatunkban, a nevünk „Magyar Elite” az azonosítónk pedig „clan10feab6b”, gyertek, várunk szeretettel, de csak akkor gyere, ha aktívan tolni szeretnéd. A horda másik hátránya, hogy a kezdeményezéshez szükségünk lesz úgynevezett „Thumperre” ami egy hatalmas kalapács, több nehézségben is létezik, a kihívások is eléggé változatosak mind jutalomban, a vége bossban, mind pedig a körök számában, ilyeneket napi ládákból és random is kaphatunk, nyilván ha több tagja van a klánnak valakinek mindig lesz egy talonban. Minden fáradozásunkért cserébe viszont a Horda zseniálisan újszerű játékmenetet ígér. Minden perce ajándék, nagy kár hogy olyan hamar véget ér, van benne kihívás rendesen a csapatmunka és a megfelelő horda-deck kialakítása kötelező. A Versuson és a Hordán kívül lehetőségünk lesz még gyakorolni a gép ellen is, de sajnos borzalmasan gyenge illetve ott lesz még a Boot Camp is, ahol némi jutalom fejében különböző stratégiákat tudunk elsajátítani, de csak akkor ha már megkaptuk az adott pint hozzá. Ezekből egyelőre sajnos agyon kevés van, lehetne több is mert pl. én nagyon élveztem őket. Végül pedig de nem utolsó sorban minden nap kapni fogunk három küldetést amit teljesítve ugyancsak kapunk némi ezüstöt és kristályt cserébe.
Természetesen lesz shop is, minél magasabb szinten vagyunk annál több dolgot tudunk venni ezüstért cserébe, illetve ha van elég kristályunk, vagy éppenséggel vettünk valamennyit akkor értékes pakkokat és akciós csomagokat is vásárolhatunk. Az ezekben lévő hatalmas arany ládákban elképesztő mennyiségű cucc van, de persze igencsak csekély az esélyük arra, hogy azt kapjuk amire szükségünk lenne, a játék mintha direkt figyelné melyik deckünkkel játszunk a legtöbbet és annak fejében dobja a „random” pineket, nehogy véletlenül elégedettek legyünk. Úgy vélem hogy bár volt pár komolyabb és idegesítő bökkenő a második héten, ezeken túljutva egy meglepően jó és élvezetes CR klónt kaptunk a kezünkbe. Jelenleg az egész világ Gears5 lázban ég, nem véletlenül mert a játék elképesztően jó, különösen kellemes pontja a napunknak, amikor félretéve az őrült fűrészelést beülünk a WC-be és előkapjuk a Gears POP-ot. Mert nem telhet el egy perc sem szabadon a Gears nélkül ugye. A játék grafikája egyébként döbbenetes, a Gears hangulat tökéletesen átjön, a hangok talán kicsit bénák de meg lehet szokni. Aki meg esetlegesen beleszeret a figurákba annak üzenem, hogy minden figurát meg lehet venni élőben is. Nagyon az elején jár még a játék, biztos vagyok benne hogy még sokra fogja vinni, gondoljunk csak bele, rögtön az első héten egy millió játékos? Második hétre összeomlott az egész rendszer, mi jöhet még? Én már nagyon várom, és ti?
Szerintünk: 4/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.