Dominations・Tesztlabor
Vajon mi történik ha a Civilizationst, Age of Empirest és a Clash of Clanst egybegyúrjuk?
Kellemes párosítás, ezzel szerintem senki se vitatkozhat, de két olyan nagy címet vettek elő a fejlesztők amikkel felvenni a versenyt bizony nem túl könnyű dolog és több mint valószínű, hogy öngyilkosság is. A Dominations egy 2015-ös játék, érdekes módon én csak nemrég találkoztam vele először, hogy mi a véleményem róla? Hamarosan kiderül, maradjatok velünk!
Mondanom sem kell, hogy a játék szerelem volt első látásra, mindig is vonzottak az ilyen jellegű játékok, mint például az Age of Empires, de valahogy sose jutottam el oda hogy játsszak is velük. A Dominations egyértelműen a Clash of Clans sikerére hajaz, sok szempontból fájdalmasan ugyanolyan, de szerencsére éppen elég egyediséggel rendelkezik ahhoz, hogy emlékezetes cím lehessen. Az első és legfontosabb ilyen tulajdonsága a korok, azok kiválasztása és minden ami ezzel kapcsolatos. Ugyanis a négyes szintű főépületre lépéskor (Első a hajnal kora, majd jön a Kőkorszak, a Bronzkorszak) ami a Vaskorszakban (Iron Age) történik meg, választhatunk egy külön nemzetet, amiknek nem csak az épületei és harcosai lesznek mások, hanem lesz egy speciális képességük is. Én a japókat választottam, akik a harcban némileg erősebben teljesítenek és a főépületük is tud lőni.
Ekkor válik igazán érdekessé a játék, hiszen a jól megszokott Clash stratégiák is javarészt csődöt mondanak, amikor egy olyan nemzet ellen kell harcolnunk akikkel mondjuk még nem találkoztunk. A jól bevált stratégiákkal, beolajozott módszerekkel itt nem lehetünk olyan hatékonyak mint a nagy elődben. Szóval ki kell tanulni minden nemzet képességeit, épületeit, a várható védelmi egységek viselkedését, hogy mire számíthatunk ha megtámadunk valakit, mert az óvatlan csatározás gyors kudarcba tud fulladni.
Természetesen erre a játékra is vonatkozik a szokásos tanácsom, miszerint minden egyes szintnél – ebben a játékban korszaknak hívják ugye – építsünk meg minden épületet, védelmi egységet, falat, utat mindent (erről picit később), illetve fejlesszük őket az elérhető maximális szintre. Ennek a módszernek köszönhetően sokkal erősebbek és hatékonyabbak leszünk, mint más hasonló szintű, elsietett bázissal rendelkező, hamari játékosok. A Dominationsben is választanunk kell egy idő után, hogy milyen jellegű bázist építünk, itt arra kell koncentrálni, hogy a főépületet akarjuk-e megvédeni vagy a nyersanyagot. Mindkettő nagyon fontos dolog, de egyszerre megvédeni őket lehetetlen, ezért kell eldöntenünk, hogy számunkra melyik a fontosabb, mert ugye ha leverik a főépületet akkor a támadás már eléri az egy csillagos győzelmet, de nem mindegy, hogy mindeközben elviszik-e az összes lehetséges nyersanyagot is vagy csak egy részét. Ha ledaráltak minket akkor némi védelmi időszak jár cserébe (békeszerződés), ezalatt az idő alatt nem tudnak minket támadni, ha viszont mi mégis szeretnénk, akkor a védelemnek vége.
A bázis építésekor figyelembe kell vennünk kettő további nagyon fontos dolgot, az egyik ilyen az út maga, ugyanis minden szinten lehetőségünk lesz egyre több útvonalat kiépíteni, ezek alapvetően pénzszerzési források, amik még többet hoznak a konyhára, ha a lehető legtöbb épület csatlakozik az úthoz. Magát az utat is lehet fejleszteni, illetve bányák helyett itt karavánok lesznek amik rendszeres időközönként hozzák nekünk az aranyat. A másik érdekesség, ami eltér a megszokottól a „csoda = wonders” épületek lesznek, a világ hét csodáján kívül némileg kibővül a választék, ezek természetesen korokhoz és országokhoz lesznek kötve, illetve mindegyik valami speciális képességgel ruházza fel a bázisunkat, olyanokkal mint több arany, erősebb védelmi egységek, tornyok és a többi.
A játék igencsak nagy sikernek örvendhet, hatalmas játékos bázisa van, évről évre jönnek ki az újabb és fejlettebb korok, eredetileg a „felvilágosodás kora” volt az utolsó, azóta már megjelentek újabbak is, olyanok mint, Industrial Age, Global Age, Atomic age, Cold War age és ha minden igaz idén jön a Space Age avagy az űrkorszak is. Mint az látjátok foglalkoznak a játékkal rendesen és éppen elég újdonság és eredetiség van benne ahhoz, hogy megérdemelje a játékosok figyelmét. Természetesen vannak olyan idegesítő hibák, bugok, apróságok benne, mint mondjuk a harc, ahol az egységek nem reagálnak olyan kiforrott és következetes módon, mint más hasonló játékokban, vagy nem működik a multitouch, tehát nem használhatjuk több újunkat csak egyszerre egyet. De például egy olyan aprósággal, mit mondjuk az „order” parancs aminek köszönhetően fél percenként új célpontot adhatunk minden egyes egységünknek, belevittek némi eredetiséget a kissé kezdetleges csatározásokba.
A Dominations mindenképpen megér egy misét, ha rajongója vagy a stílusnak ha nem, az jár talán a legjobban aki ezzel a játékkal kezdi el ezt a stílust, mert egy ilyen cím nem kevés időre szól, éveket el lehet tölteni velük. „Must try” kategória, tegyetek ti is így!
Szerintünk: 8/10
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.