Így készíthetsz lenyűgöző, virágos tematikájú képeket az iPhone 12 Pro modellekkel

Tippek és trükkök   |   2021.02.18 - 20:37   |   Írta: N Marcell   |   1884

Az iPhone 12 Pro és iPhone 12 Pro Max megjelenésével még könnyebb lett a gyönyörű virágcsendéletek készítése.

Fotózta: Nathan Underwood az iPhone 12 Próval. Elrendezés: Kiana Underwood

Az iPhone 12 Pro és iPhone 12 Pro Max megjelenésével még könnyebb lett a gyönyörű virágcsendéletek készítése. A Portrémódtól kezdve egészen a ProRAW formátumig, Nathan Underwood, a világhírű new yorki Tulipina stúdió fotósa az iPhone 12 Pro fejlett kamerarendszerét és funkcióit emeli ki, mint az egyik legfőbb eszközt, ami segített kivirágoznia a szakmájában. 

Az iPhone 12 Pro és iPhone 12 Pro Max sokoldalú, professzionális kamerarendszerei ismét az innováció határait feszegetik. Teszik ezt az új, kifinomult képfeldolgozásukkal, a hatalmas teret befoglaló, 120 fokos látószögű ultraszéles lencséikkel; az arcképek megörökítéséhez elengedhetetlen, illetve az iPhone 12 Pro Max esetében a korábbiaknál is nagyobb fókusztávolsággal rendelkező Portrémóddal; és a vadonatúj, f1/6-os rekeszértékű, széles látókörű lencséikkel. Az éjszakai fotózáshoz pedig ott van a széles látószögű lencse optikai képstabilizáló rendszere (OIS), ami másodpercenként 5000 apró változtatást végez el a fantasztikus éjjeli felvételek, illetve a kellően stabil videó garantálásáért. 

Az iPhone 12 Pro modellek egy LiDAR szkennerrel is el lettek látva, ami hatszor gyorsabb autófókuszt garantál a rossz fényviszonyú felvételek, illetve éjszakai portrék készítésekor. Ezt az A14 Bionic processzor ereje teszi lehetővé, az olyan technológiákkal karöltve, mint a Deep Fusion, amivel mindegyik szenzor rendelkezik, és a környezettől függetlenül jobbá teszi az összes képet; valamint a Smart HDR 3, ami a gépi tanulás felhasználásával intelligensen ki tudja találni a tökéletes fehéregyensúly-, telítettség- és színbeállításokat, a figyelemre méltóan természethű képekért. Ezeken felül a felhasználók már az Apple ProRAW formátumot is használhatják, ami az Apple többvázas képfeldolgozását és digitális képjavító technológiáit integrálja a RAW formátum sokoldalúságával. Így érhető el a teljes kreatív szabadság és a széleskörű kontrol a színek, a részletek és a dinamikus tartomány felett, magán az iPhone-on, professzionális képszerkesztő alkalmazások használata nélkül. 

Lejjebb, saját szavaival élve, Underwood azt mutatja be, hogy tudja beépíteni az iPhone 12 Prót és 12 Pró Maxot a munkafolyamatába, és hogyan készít lenyűgöző csendéleteket az otthonában. 

 

 

A környezet

Minden a fényezéssel kezdődik. Az indirekt, természetes fény a legjobb, lehetőleg oldalról. Beltérben célszerű a fotó tárgyát egy ablaktól fél-egy méterre összeállítani. Kültéren egy egyenletes fényű területet kell keresni, erősebb fényfoltok és árnyékok nélkül. 

A következő komponens a háttér, ami pofonegyszerű: egy neutrális színű felület (a szürke és a kék a legjobb), minimális mintával. A téglák, csíkok, pöttyök, illetve az egyéb zavaró, figyelemelvonó minták mind-mind kerülendők. 

A kép tárgyának el kell ütnie a környezetétől, a fények és a háttér ily módon történő beállítása pedig tökéletes alapot szolgáltat ehhez. 

 

A beállítás

A csendéleteknél kulcsfontosságú a beállítás. A szélekből levágni később is lehet, de a megfelelő szög és perspektíva megtalálása kritikus pont a lehető legtökéletesebb kép elkészítése során. Az iPhone-ok használatakor szinte mindig azt a szenzort használom, ami a legkisebb fókusztávolsággal rendelkezik. Az iPhone 12 Prón ez a telefotó lencse. 

Egy virágokról szóló csendélet elkészítésekor a kép tárgyát középre állítom be, és látótér egyenletes kitöltésére törekszem. A kézi kamerákat kedvelem jobban, köztük az iPhone-okat, és a tárgy szintjéhez képest egy kicsit magasabbról szoktam fotózni, néhány fokos szögben. A váza így biztosan látható lesz, illetve a virágok mélysége és rétegeltsége is előtérbe kerül, ez a legfontosabb.

A telefotó kamera 2x-es optikai zoomra képes az iPhone 12 Prón, illetve 2,5x-ösre az iPhone 12 Pro Maxon. 

 

 

Portémód

Azoknál a képeknél imádom a Portrémódot használni, ahol a szerkesztés után egyből a feltöltés következik. Ilyen kép látható lentebb is. A Portrémód elképesztő térérzetű fotókat állít elő, ez a térérzet pedig állítható is a Fotók alkalmazásban, így nyitva meg az utat rengeteg kreatív megoldás felé. A funkció különösen hasznos virágok fotózásakor, hiszen a fotó tárgya ilyenkor különösen komplex és sokrétű. Ha még új vagy a csendéletkészítésben, a Portrémód jó barátod. 

 

 

Szerkesztés a Fotók alkalmazásban

Van néhány szinte kötelező változtatás, amit a képeim 99%-ánál alkalmazok, mindezt végig a Fotók alkalmazásban. Ez persze csak személyes preferencia, fontos a kísérletezés egy jellegzetes, saját stílus kialakításához. Én például az oldalarányokra, az expozícióra, a telítettségre és a színek melegségére szeretek koncentrálni. 

Hogy megtaláld ezeket a beállításokat a Fotók alkalmazásban, érints meg egy képet, hogy megnyisd, majd nyomd meg a Szerkesztés gombot a jobb felső sarokban. Végül a tárcsa gombbal érheted el az említett beállításokat.

  • Vágd le úgy a kép széleit, hogy a virágok a teljes képet kitöltsék, és minél kevesebb üres felület maradjon. 
  • Az expozíció kismértékű növelésével az egész kép világosabb lesz, illetve a virágok színei szembetűnőbbek lesznek, különösen mobilkijelzőkön. 
  • A virágos (és egyéb természeti elemekből álló) csendéleteknél a telítettség kissé feljebb tekerésével a színek még szemkápráztatóbbak lesznek
  • Végül állítsd át a kép melegségét. Általában érdemes egy kicsit a hidegebb irány felé elindulni, egy elegáns, megnyugtatás hatás elérésének érdekében, az élethűség megtartása mellett.

Ezek mind-mind egyszerű szerkesztések, de fontos szerepet játszanak egy fantasztikus végtermék elkészítésében, amit már csak meg kell osztani, hogy örömet szerezhessünk másoknak. 

 

 

Apple ProRAW

Az iPhone 12 Pro és iPhone 12 Pro Max egyik legizgalmasabb újítása számomra az Apple ProRAW formátum bevezetése, ami maximális mennyiségű információt tárol el magában, a mélyebbre hatoló szerkesztés lehetővé tételéhez. Ez azt jelenti, hogy az iPhone-on natívan készíthetünk RAW képeket, ami új kreatív lehetőségeket nyit meg, én pedig az iPhone-nal készített képeimet is simán bevehetem azok közé, amiket a tükörreflexes gépemmel lőttem. Mindössze be kell kapcsolni az Apple ProRAW használatát az iPhone 12 Prón, és indulhat is a munka. 

 

 

Annak érdekében, hogy a legtöbbet tudjam kihozni a RAW képeimből, Adobe Lightroomban szoktam szerkeszteni őket. A programon belül nagyjából ugyanazokat a dolgokat állítom át, mint a Fotók alkalmazásban - oldalarányok, expozíció, telítettség és melegség - de nagyon hasznos, különösen a csendéleteknél, hogy egyesével is retusálhatom a virágokat. Ezt a Radial Filter eszközzel szoktam megtenni, ami lehetővé teszi egy kisebb terület kiválasztását a képen, és annak a részletekbe menő szerkesztését. Ahogy azt a lentebb látható képen is meg lehet figyelni, meg tudtam emelni egyetlen egy virágnak az expozícióját, még úgy is, hogy egy komplex elrendezés közepébe van beágyazva. Ezt a részletet az ember szeme könnyen észreveszi, de egy kamerával nehéz lenne egyszerre az összes virágot tökéletesen lefotózni. 

Forrás: StillApple

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése