Mi a különbség a garanciális és a garancián túli Apple szervizek között?
Ha készüléked meghibásodik, két dolgot tehetsz.
Az első, hogy a még garanciás telefonod beviszed egy hivatalos Apple terméktámogató üzletbe, ott bevizsgálják az eszközt és attól függően, hogy annak meghibásodására érvényben van-e valamilyen Apple garancia, kicserélik az alkatrészt, vagy 3-4 napon belül magát a készüléket. A második lehetőség, hogy egy garancián túli szervizbe viszed a problémás iPhone-t, iPadet vagy MacBookot.
Azt, hogy a készüléked garanciás-e még, a legegyszerűbben ezen a linken ellenőrizheted. Egyébként pedig az egy évnél nem régebbi, újonnan vásárolt készülékek szinte egészen biztosan érvényes garanciával rendelkeznek.
Az első dolgod tehát, hogy kideríted az Apple terméked szériaszámát, melyet a Beállítások > Általános > Infó menüpontjában találsz, vagy, ha a telefon nem kapcsol be, akkor annak dobozában, illetve a vásárlás során kapott szerződésen találod. Többek között ezért is fontos használt készülék vásárlása esetén arra is ügyelnünk, hogy dobozával és papírjaival együtt jussunk az eszközhöz.
A hivatalos Apple szervizek, mint például az iStyle, Almárium Pro vagy az iCentre minőségbiztosítási okokból kizárólag az alábbi képen felsorolt perifériák cseréjét tudják vállalni. Egyéb meghibásodások esetén a teljes készülék cseréje szükségeltetik, mely során esetleges csereköltségek merülhetnek fel - ezekkel kapcsolatban az említett Apple szervizek honlapján olvashatsz részletes információkat.
Bár a budapesti hivatalos Apple szervizek tagadhatatlanul jó áron dolgoznak, egy esetleges iPhone akkumulátor csere árát figyelembe véve sokak számára jelenthetnek költséghatékonyabb megoldást a garancián túli szervizek szolgáltatásai.
Amennyiben Apple készüléked már nem garanciás, illetve a hivatalos szervizekben nem javítható meghibásodás lépett fel, az eszközt egy garancián túli Apple szervizbe kell vinned, ahol a bevizsgálást követően megközelítőleg fél óra alatt megjavítják neked a problémás készüléket, amit ezt követően azonnal haza is vihetsz.
Ennek a legnagyobb előnye, hogy a javítási folyamatokat végig figyelemmel kísérheted, hiszen a szervizesek egy jól belátható szerviztérben dolgoznak, így egészen biztos lehetsz abban, hogy iPhone-od és az eszközön tárolt személyes adataid egyaránt jó kezekben vannak. Fontos azonban tudnod azt is, hogy a garancián túli szervizekben kivétel nélkül minden javítás költsége az ügyfelet terheli, ellentétben a garanciális szervizekkel.
Azzal is mindenféleképpen érdemes tisztában lenned, hogy ezen szervizekben nagyrészt külföldi beszállítóktól érkező, Apple által tervezett, de nem az Apple által legyártott alkatrészek kerülnek beszerelésre. Ebből kifolyólag sokan úgy gondolják, hogy megspórolva a szerviz költségeket, maguk rendelnek egy külföldi gyártótól, s otthon szerelik be az adott alkatrészt különféle oktató videók alapján.
Ez azonban a fentiekben már említett szerviznehézségek miatt is problémás, arról pedig már ne is beszéljünk, hogy milyen mértékű lutri egy ilyen alkatrész megvásárlása. A garancián túli iPhone szervizek többéves tapasztalataiknak köszönhetik, hogy tudják, honnan érdemes megrendelni a szükséges alkatrészeket, így kizárva annak lehetőségét, hogy alsó kategóriás, rossz minőségű perifériákat vásárolnának.
Ha tehát Apple készüléked nem működik megfelelően és az egyéves termékgarancia is lejárt már, esetleg olyan jellegű meghibásodás (pl. törés, beázás) áldozatául esett, melyekre nem terjed ki a gyári garancia, bizalommal ajánljuk partnereinket, a többéves szakértelemmel rendelkező Smart Clinic Apple szervizt. Többen ismerhetitek már őket, hiszen az elmúlt 3 évben iPhoneSzervizBuda.hu néven javították a meghibásodott iPhone-okat, iPadeket és MacBookokat, a visszajelzések alapján nem is akárhogyan.
Magyarországi garancia időn túli szerződött Apple szervizeink!
MentésMentés