Komoly harc dúl a csuklón viselhető kütyük piacán

Tech Hírek   |   2025.12.18 - 08:37   |   Írta: L Ferenc   |   30
18. dec Komoly harc dúl a csuklón viselhető kütyük piacán

Huawei, Apple, Xiaomi az aktuális erősorrend ebben a piaci szegmensben.

Az IDC piackutató cég legfrissebb adatai szerint a csuklón viselhető készülékek világpiacán az idei esztendő első három negyedévében mintegy 139 millió terméket adtak el, ami 1 százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló időszakában regirsztált 140,5 milliós mennyiséghez képest.

Az okosórák és aktivitásmérők piacát a Huawei uralja, mely kínai vállalat idén januártól szeptemberig 23,6 milliós mennyiséget adott el. Ez egyrészt 16,9 százalékos piacrészt jelent, másrészt pedig azt, hogy a GT5-ös sorozattal és a D2-es órával komoly sikereket elért Huawei a piaci átlagot jelentősen meghaladó mértékben, 44,3 százalékkal növelte eladásait.

Az ezüstérmes Apple 22,5 milliós értékesítési mennyiséggel 16,2 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, ami annak fényében igencsak elismerésre méltó, hogy az Apple nem forgalmaz olcsó fitneszkütyüket, hanem csak és kizárólag a drágább okosórákra fókuszál. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az amerikai vállalat tavaly ilyenkor még 25,8 millió terméket adott el ebben a szegmensben, vagyis egy év alatt 12,8 százalékkal csökkent a forgalma.

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára az első kilenc hónapban 20,5 millió csuklón viselhető kütyüt értékesített Xiaomi állhat fel, ami 14,7 százalékos piaci részesedésről tesz tanúbizonyságot. A kínai cég elég jól teljesített az elmúlt időszakban, a növekedés mértéke elérte a 26,5 százalékot. 

A negyedik helyen a Samsung tanyázik, mely dél-koreai gyártó 11,5 millió darabos értékesítési mennyiséggel 8,3 százalékos piacrészt zsebelt be, és tavalyhoz képest 24,3 százalékkal tudott növekedni. Az ötödik a BBK, ez a kínai cég 7,8 millió csuklón viselhető készüléket értékesített az említett időszakban, és ily módon 25,9 százalékos növekedést követően jelenleg egy 5,6 százalékos szeletet hasít ki magának a piaci tortából. 

A hatalmas népességű Kínában nem kevesebb, mint 45,8 millió ilyen termék talált gazdára. Ezt a piacot 16,4 millió darabos mennyiséggel és 35,7 százalékos piacrésszel messze a Huawei uralja, a második a 9,6 milliós eladási mennyiséget és 21 százalékos piaci részesedést regisztrált Xiaomi, a harmadik pedig a BBK a maga 7,7 millió darabos forgalmával és 16,9 százalékos piacrészével. Kínában csak negyedik a 7,3 százalékos részesedésű Apple, melyet 2 százalékos piacrésszel követ a Huaweiből néhány éve kivált Honor.

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése