Az Apple csak harmadik a viselhető kütyük piacán
Az almás logós gyártót két kínai riválisa is megelőzi ebben a szektorban.
Az IDC piackutató cég legfrissebb adatai szerint az idei esztendő első negyedévében világszerte mintegy 45,6 millió viselhető készüléket adtak el, ami 10,5 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakában regisztrált 41,2 milliós mennyiséghez képest.
Az említett 45,6 millió készülékből 34,81 millió volt okosóra kategóriás, illetve 10,76 millió termék sorolható az olcsóbb és szerényebb tudású smart bandek kategóriájába.
Az IDC adatai szerint a jelzett időszakban a Huawei uralta a piac egészét, mely kínai vállalat 10 milliós eladási mennyiséggel egy nem kevesebb, mint 21,9 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából. Egy évvel korábban még csak 7 millió ilyen készüléket adott el a Huawei és csak 17 százalékos piacrésszel bírt, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 42,4 százalékos növekedést sikerült produkálnia.
Ennél nagyobbat csak a szintén kínai Xiaomi tudott növekedni, mely cég konkrétan 42,6 százalékot javított korábbi eladási mutatóin. A Xiaomi az év első három hónapjában 8,7 millió viselhető kütyüt dobott piacra és ily módon 19 százalékos részesedést ért el. Viszonyításképp, 2024 első negyedévében 6,1 milliós eladási mennyiséget és 14,7 százalékos piacrészt tudott felmutatni a Xiaomi.
Az Apple ugyan csak a dobogó harmadik fokára állhat fel, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy az amerikai vállalat csak a drágább smartwatch kategóriában képviselteti magát, és továbbra sem rendelkezik filléres wearable kütyükkel.
Az almás logós cég 5,1 millióról 7 millióra növelte az eladási mennyiségét, ami egész korrekt, 37,2 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot. Ennek jegyében az Apple piacrésze 12,5 százalékról 15,5 százalékra nőtt.
A mobilfronton fő rivális Samsung ebben a szektorban nem teljesít túl jól, sőt, az elmúlt évben 5,7 százalékos visszaesést volt kényszerű feljegyezni. A toplista negyedik helyén lévő dél-koreai cég eladásai 3,6 millióról 3,3 millióra csökkentek, ezzel párhuzamosan pedig a részesedése 8,8 százalékról 7,5 százalékre olvadt.
Az ötödik helyezett az az amerikai székhelyű Garmin, mely 29,5 százalékos növekedést követően 1,6 millió helyett immár 2,1 millió viselhető készüléket hozott forgalomba, így 4 százalékról 4,7 százalékra tudta növelni piaci részesedését.
Érdekesség, hogy az említett 45,6 milliós teljes mennyiségből 17,62 milliót egyetlen országban, a hatalmas népességű Kínában adták el, ami 37,6 százalékos növekedést jelent. Az okosórák kínai piaca 25,3 százalékkal 11,4 milliós mennyiségre nőtt, míg a 6,21 millió eladott smart band azt jelenti, hogy ez a szektor nem kevesebb, mint 67,9 százalékkal tudott növekedni.
Piaci elemzők azzal számolnak, hogy a viselhető készülékek piaca igen jól fog teljesíteni 2025-ben: az előrejelzések szerint idén mintegy 36,9 százalékkal több ilyen termék talál majd gazdára világszerte, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkek:
- Az iPhone 16 letarolta a világpiacot
- Az Apple dominálja a virágzó tabletpiacot
- Forradalmian új iPhone érkezik