Az iPhone 16 letarolta a világpiacot
Egyértelműen az iPhone 16 a világ legnépszerűbb okostelefonja.
A Counterpoint piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő első három hónapjában a tavaly ősszel debütált iPhone 16 volt a világ legnagyobb mennyiségben értékesített okostelefonja.
Utoljára két évvel ezelőtt fordul elő ilyen eset, vagyis, hogy az Apple aktuális mainstream mobilkínálatának alapmodellje a legnépszerűbb a vásárlók körében. Tavaly ilyenkor például még a drágább és nagyobb iPhone 15 Pro Max uralta az eladási listákat, az olcsóbb és kisebb iPhone 15-nek pedig be kellett érnie a második helyezéssel.
2025 első három hónapjában az Apple aktuális kínálatának legdrágább és legnagyobb tudású mobilja, az iPhone 16 Pro Max lett a képzeletbeli ezüstérmes, a dobogó harmadik fokára pedig az iPhone 16 Pro léphetett fel.
A negyedik helyen jelentős lemaradással a tavalyi alapmodell, az iPhone 15 található, az ötödik és hatodik helyen a szuperolcsó Samsung Galaxy A16 5G és Galaxy A06 tanyázik, a hetedik pedig a Samsung idei nagyágyúja, a méregdrága Galaxy S25 Ultra. Érdekesség, hogy az S25 Ultra elődje, az S24 Ultra tavaly ilyenkor még az ötödik volt a rangsorban.
A nyolcadik a Xiaomihoz köthető Redmi 14C 4G, a kilencedik a Samsung Galaxy A55 5G, a tizedik pedig az iPhone 16 Plus.
Az európai piacon márciusban az iPhone 16 Pro végzett az első helyen, az Apple ezen kompakt csúcsmobilja ebben az időszakban mintegy 6 százalékos piacrészt szerzett magának. A második helyen a drágább iPhone 16 Pro Max található 5 százalékkal, a harmadik pedig a szintén mintegy 5 százalékos piacrészű iPhone 16.
A negyedik helyen a 3 százalékos piaci részesedést szerzett Samsung Galaxy S25 Ultra figyel, majd pedig a szintén közel 3 százalékos Samsung Galaxy S25, a 2 százalékos Samsung Galaxy S24, a 2 százalékos Samsung Galaxy A55 5G, illetve az ugyancsak 2 százalékos Samsung Galaxy A16 5G következik a sorban.
A februári piaci startot követően a március volt az iPhone 16e első teljes hónapja, amikoris a relatíve olcsó új almás mobil a kilencedik pozíciót szerezte meg, nem sokkal megelőzve ezzel a tizedik helyen végzett iPhone 15-öt.
Az iPhone 16e sokak számára már túl drága és nem is túl kompakt, ami az európai eladási mutatókon is meglátszik.
Az iPhone 16e az első teljes hónapban Európában alig 8 százalékos házon belüli piaci részesedést szerzett, ami jelentősen elmarad az iPhone SE 2022 egykori 12 százalékos piacrészétől és hatodik helyétől, illetve az iPhone SE 2020 egykori 19 százalékos részesedésétől és kiváló harmadik pozíciójától.
Kapcsolódó cikkek:
- Milyen telefonokra vágynak most a magyar diákok?
- Az Apple dominálja a virágzó tabletpiacot
- Forradalmian új iPhone érkezik