Picit zárul az olló az Android és az iOS között
Miközben az Android kicsit veszít a népszerűségéből, addig az iOS enyhén nyomul előre.
A Statista nyilvánosságra hozta legfrissebb jelentését, melyből kiderül, hogy az elmúlt időkben némileg csökkent a Google operációs rendszerű készülékek piacrésze, mellyel párhuzamosan enyhén nőtt az Apple szoftveres eszközök részesedése.
Az androidos készülékek a közelmúltat illetően 2019 harmadik negyedévében álltak a legjobban, ezen modellek részesedése akkoriban meghaladta a 75 százalékot, mostanra viszont már csak éppen 70 százalék feletti részesedéssel bírnak a droidos telefonok. Ezzel szemben az iOS-alapú készülékek a 2019-ben regisztrált 22-23 százalékról mostanra megközelítették a 30 százalékos lélektani határt.
Szakértők szerint a jelenségnek több oka lehet. Az egyik, hogy az Apple idén ősszel piacra dobott új okostelefonjai, a 14-es sorozatú iPhone-ok világszerte igen kelendőek, és a legnagyobb tudású és persze egyben legdrágább iPhone 14 Pro Max az átlagnál is jobban fogy. Elemzők szerint az almás logós gyártó új csúcsmodellje az igen magas ára ellenére is sok korábbi androidos felhasználót csábít át iOS-re. Érdekesség, hogy az Android folyamatosan visszaszorul Kínában, elsősorban az innováció hiánya, illetve a piaci töredezettség következtében, és akkor az amerikai-kínai kereskedelmi háborúról, illetve a Huawei mélyrepüléséről még nem is beszéltünk.
Felmérések szerint az iOS-t leginkább egyszerű kezelhetősége, felhasználóbarát kialakítása és a gyorsan és stabilan megérkező frissítések miatt választják a vásárlók, az Android pedig elsősorban remek személyreszabhatóságával hódít, illetve azzal, hogy a droidos készülékek általában olcsóbbak almás társaiknál.
Kapcsolódó cikkek:
- Alaposan letesztelték az iPhone 14 Plus kameráját
- Méregdrága lesz az iPhone 15 Ultra
- Hivatalos: kötelező az USB-C!