Az Apple kicsit növekedett, a Huawei hatalmasat zuhant
Lássuk, hogy jelenleg hogy állnak az okostelefon-piaci erőviszonyok!
Az idei esztendő harmadik negyedévében mintegy 28,8 millió okostelefont adtak el az egyik legfontosabb piacon, Nyugat-Európában, ami éves szinten 6,5 százalékos visszaesést jelent. A képzeletbeli trónon továbbra is a Samsung ül, mely dél-koreai gyártó 10,3 millió készüléket dobott piacra, ami 6,9 százalékos visszaesésről tesz tanúbizonyságot.
Az ezüstérem az Apple-nek jár, mely ütős 2020-as újdonságaival csak októberben előrukkolt amerikai vállalat a harmadik negyedévben 8,2 millió okostelefont adott el, és ez 1,1 százalékos növekedést jelent. Ez az egész korrekt teljesítmény annak tudható be, hogy a tavasszal debütált, elérhető árú és kompakt új iPhone SE igen népszerű volt a piacon, és hozzá hasonlóan a kifutó iPhone 11-es modellek is szépen fogytak.
A dobogó harmadik fokára a Xiaomi állhat fel: ez a kínai gyártó 151,6 százalékos növekedést produkált, de egyelőre még így is csak 3,7 millió mobilt dobott piacra.
A legnagyobb, konkrétan 58,7 százalékos visszaesést a Huawei produkálta. A Google szolgáltatások nélküli androidos telefonokat forgalmazó kínai cég a jelzett időszakban alig 2,5 millió okostelefont hozott forgalomba. A Huawei nyugat-európai piaci részesedése 8,8 százalékra tehető, de egyes előrejelzések szerint 2021-ben világszinten akár 4 százalék magasságára is csökkenhet.
A legkomolyabb mértékű, nem kevesebb mint 566,2 százalékos növekedést az ugyancsak kínai Oppo produkálta, mely vállalat 2020 harmadik negyedévében 900 ezer smartphone kategóriás terméket adott el.
Kapcsolódó cikkek:
- A legnagyobb durranás: iPhone 12 Pro Max teszt
- Mennyibe kerül egy iPhone 12 Pro gyártása?
- Mindent ver az iPhone 12 Pro Max kijelzője