Mit tehet az Apple a jövőben?

Tech Hírek   |   2016.07.31 - 12:36   |   Írta: Pausch Rita   |   2593
31. júl Mit tehet az Apple a jövőben?

A csökkenő iPhone eladások magukkal vonják a kérdést, hogy miként őrizheti meg piaci helyzetét az Apple.

A Huffington Poston Vivek Wadhwa a Stanford tanára és publicista egy nagyon érdekes kérdést vetett fel a cupertinói vállalat visszaeső iPhone eladásaival kapcsolatban. A számok csökkenő tendenciája ugyanis azt mutatja, hogy a cég legsikeresebb terméke lassan már nem a legsikeresebb termék. A kérdés csak az, hogy mit tehet az Alma?

Épp a múlt héten adtuk hírül, hogy eladták az egymilliárdodik iPhone-t is, ami 9 év alatt lenyűgöző teljesítmény, ám a visszaeső eladások azt mutatják, hogy a termék sikere már nem töretlen. A szintén múlt héten kiadott legutóbbi, negyedéves Apple eladási jelentés tanúsága szerint a vállalat összes profitja mintegy 27 százalékos csökkenést mutat. Ennek okát pedig többen is abban látják, hogy az almás cégnek nincs tovább masszív sikerterméke.

Viszont míg az eddigi zászlóshajójuk eladásai 15 százalékkal csökkennek évente, addig a szolgáltatásaikból (pl. iTunes, Apple Music) befolyó összeg évről évre 19 százalékkal nő.

Az Apple nem is csinál titkot belőle, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fektet a szolgáltatásaira és azok népszerűsítésére. Az Apple Music már Androidra is elérhető, illetve már egy ideje hallani, hogy „video streaming” szolgáltatást is terveznek indítani, akár saját tartalmakkal.

Wadhwa a megoldást mindenképpen abban látja, hogy magát az iOS-t kellene kiterjeszteni más gyártók termékeire. Azzal ugyanis, hogy az Apple ezt megtenné és akár egy Samsung, vagy bármelyik másik gyártó készülékén is futhatna az operációs rendszer, a cég a piacát nagyjából duplájára növelhetné. A piaci térnyerését évről évre lassan, de stabilan növelő Google-féle Androidnak így gátat szabhatnának. A zöld robot jelenlegi 84,1 százalékos piaci részesedése mellé, ahelyett, hogy további szeleteket falna be az évi 3,9 százalékkal növekvő piac tortájából, akár vissza is eshetne és nem mellesleg egy hosszútávon is veszélyes konkurenciát kapna.

Ugyanakkor Wadhwa szerint, ha ezt a lépést a cupertinóiak hamarosan nem teszik meg, akkor elég gyorsan a Microsoft sorsára juthanak. A gond ugyanis ott kezdődik, hogy a piacon megjelentek a szuper olcsó és ahhoz képest nem is rossz készülékek. Ezeknek az ára a piaci jóslatok szerint még tovább csökken az elkövetkező 3-4 évben, így a világpiacon feltehetően nagy jövő előtt állnak. Az Apple viszont a kitartóan prémium árfekvésű termékeivel lassan kevésbé tud majd labdába rúgni velük szemben. Ez a tendencia egyébként már Kínában látható is, mivel a Huawei és a Xaomi is kínál sokkal jobb áron, jobb hardverrel rendelkező készülékeket az iPhone-nál.   

Az iOS kiterjesztése persze számtalan kérdést vetne fel. Az Apple egyik nagy előnye a versenytársaival szemben, az azonos gyártótól származó szoftver és hardver kiegyensúlyozott együttműködése. Egyes szakértők szerint azonban az iOS elég kiforrott rendszer ahhoz, hogy képes legyen stabilan (ha nem is  a saját termékkel azonos stabilitással) működni más gyártók eszközein is.

Mindez egyelőre tehát nem több egy elképzelésnél, de akkos is mindenképpen elgondolkodtató.

Forrás: Huffington Post
Kép forrása: PicjumboGetty Images

Kapcsolódó cikk:
Tovább gyengélkednek az iPhone-eladások
Végre valami jó is történik az Androiddal!
Egymilliárd eladott iPhone!



Kommentek megjelenítése