Apple Watch: az okosóra behúzta a kéziféket
Az Apple első viselhető kütyüjének piaci részesedése jelentősen csökkent.
Az IDC piackutató cég nyilvánosságra hozta legfrissebb jelentését, melyből kiderül, hogy az idei esztendő második negyedévében világszerte összesen mintegy 3,5 millió okosóra került forgalomba, vagyis jelentősen kevesebb, mint az előző esztendő hasonló időszakában. 2015 második negyedévében még 5,1 millió okosórát adtak el globálisan, vagyis a piac egy év alatt 32 százalékkal zsugorodott.
A piacot továbbra is az Apple dominálja, mely amerikai vállalat azonban 3,6 millió helyett csak 1,6 millió Watchot tudott eladni a jelzett időszakban, ily módon pedig a piacrésze 72 százalékról 47 százalékra csökkent. A második helyezett dél-koreai Samsung 600 ezer okosórát dobott piacra, ily módon 7 százalékról 16 százalékra tudott javítani, a képzeletbeli bronzérem pedig a kínai Lenovo nyakában lóg, mely cég 300 ezer eladott készülékkel 3 százalékról 9 százalékra növelte piaci részesedését. A negyedik a 4 százalékról 8 százalékra előretört dél-koreai LG, az ötödik pedig a 2 százalékról 4 százalékra javított amerikai Garmin.
Kapcsolódó cikkek:
A TAG Heuer is beszáll az okosóra piacra
Az Apple Watch egy dolgot jól elkapott: ez az első okosóra, amelyik nem zavaró
2015 legnagyobb Apple baklövései