A Facebook ismert cégekkel és celebekkel szerződött a Facebook Live népszerűsítésére
Gordon Ramsay, Kevin Hart, a Mashable és a New York Times is csatlakozott
A Facebook 50 millió dollárt költött el arra, hogy növelje az egyre népszerűbb élő streaming szolgáltatása nézettségét. 140 médiacéggel és ismert emberrel szerződtek, hogy rendszeresen tartalmat gyártsanak a Facebook Live-ra. A BuzzFeed, a New York Times és a CNN kapták a legnagyobb összeget azért, hogy az elkövetkezendő 12 hónapban érdekes tartalommal lássák el a nézőket. A cég már márciusban bejelentette, hogy ilyen módon szeretnék népszerűvé tenni a szolgáltatást és néhány cég jelezte is, hogy már kapott pénzt az élő tartalomszolgáltatásért. A Wall Street Journal az alábbi táblázatban összegyűjtött néhány összeget a szerződések értékéről.
Jason Osofsky, a Facebook globális fejlesztésért és médiakapcsolatokért felelős alelnöke a következőket mondta a szerződött felek kapcsán:
“Mindenféle partnert igyekeztünk meghívni a rendszerbe, így könnyen visszajelzést kaphatunk arról, hogy mi az, ami működik és érdekli az embereket, és mi az, ami nem.”
A szerződések értéke nagyon széles skálán mozog. 17 cég többet kap, mint 1 millió dollár. A legjobban fizetett tartalomszolgáltató a BuzzFeed a maga 3,05 millió dollárjávál. Őket követi a New York Times, 3,03 millió dollárral, majd a CNN 2,5 millióval.
A videók már egy ideje nagyon népszerűek a Facebookon, naponta több mint 100 millió órányi videót játszik le az 1,65 milliárd regisztrált felhasználó. A Live egy kis pluszt próbál hozni az emberek életébe, és ezzel a nézettség többszörösét kívánják elérni. A Facebook eddig is nagyon erős volt a hirdetések területén, az eMarketer beszámolója alapján az USA területén zajló mobilhirdetések 20%-a náluk jelenik meg. Nem véletlenül próbálnak olyan irányban fejlődni, ami náluk eddig nem hozott igazán hasznot. Az Egyesült Államok területén 9,8 milliárd dollár értékű piac nagy lehetőségeket rejt.
Májusban a top 500 média cég által üzemeltetett Facebook oldal 44%-a legalább egy videót megosztott. Januárban ez a szám 11% volt. A Facebook még újoncnak számít ebben a szegmensben, de a hatalmas felhasználóbázis miatt, erős versenytárs lehet a piacon, melyet jelenleg a Alphabet Inc. tulajdonába került Youtube, a Snapchat és a Twitter Inc. Periscope alkalmazása ural.
A Facebook Live ereje az utóbbi időben duplán bizonyosságot nyert. Áprilisban két BuzzFeed alkalmazott élőben közvetítette, ahogy egy dinnyére addig rakosgatják a befőttes gumikat, amíg az fel nem robban. A közel 45 perces adást 10,8 millió ember látta, ezzel megdöntve minden addigi rekordot. Az öröm nem tarthatott sokáig, ugyanis nem sokkal később egy hölgy, bizonyos Candace Payne lefilmezte saját magát az autójában, ahogy őrült módon nevet egy Chewbacca maszkban. A 4 perces videót — amit ITT megnézhettek — 157,6 millióan látták.
Miután egy élő adás véget ér, a Facebook tárolja azt, hogy a felhasználók a későbbiekben is megtekinthessék azt. Elmondásuk szerint a lejátszások kétharmada nem élőben, hanem később történik.
Forrás: WSJ