Jól fogy az Apple első okosórája
Az Apple Watch révén az amerikai gyártó igen jó eredményeket ér el.
Az IDC piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a viselhető kütyük piacát jelenleg a Fitbit uralja, mely vállalat az idei esztendő első negyedévében 4,8 millió készüléket adott el, vagyis egy év alatt 25 százalékos növekedést produkálva ma már a piac 24,5 százalékát tudhatja magáénak. A képzeletbeli dobogó második fokára a még nagyobbat, mintegy 41,8 százalékot növekedett Xiaomi állhat fel, mely 3,7 milliós eladási darabszáma révén jelenleg körülbelül 19 százalékos piacrésszel bír.
Az Apple ugyan még "csak" a harmadik pozícióban van, azonban nem szabad elfelejteni, hogy míg a Fitbit és a Xiaomi elsősorban relatíve olcsó fitnesz kütyüket gyárt, addig az almás logós gyártó Watch terméke egy minden hájjal megkent, nagytudású okosóra. Magyarul az okosóra piacot egyértelműen az Apple uralja, mely a viselhető készülékek piacán 1,5 millió eladott termékkel jelenleg körülbelül 7,5 százalékos piaci részesedéssel bír. Megjegyzendő, hogy az előző negyedévben még több mint 5 millió Apple Watch talált gazdára világszerte, azonban a karácsonyi időszakban ugyebár mindig nagyobb forgalmat bonyolítanak le a cégek.
A viselhető kütyük piacán a negyedik helyen a 4,6 százalékos piacrészű Garmin tanyázik, melyet a 3,6 százalékos Samsung követ a sorban. 2016 első negyedévében világszerte mintegy 19,7 millió ilyen terméket adtak el, ami éves szinten mintegy 67,2 százalékos növekedést jelent.