Az Apple Store eladók új ruhája…

Tech Hírek   |   2015.04.07 - 10:55   |   Írta: Pausch Rita   |   1683

Az Apple Watch kiskereskedelmi forgalmazása kapcsán rengeteg kérdés merült fel. Az első ugye az volt, hogy mégis hogyan folyik majd maga az eladás. Hiszen egy Watch-ot kiválasztani a megfelelő szíjjal mégis bonyolultabb művelet, mint mondjuk korábban egy megfelelő színű iPod kiválasztása volt. Erre azonban megtalálták a megfelelő megoldást az időpontrendszerrel és a próba display-ek segítségével.

apple póló navy

Ugyanakkor több helyen is felmerült, hogy a halványkék pólós Apple Store gárda vajon miképpen szerepel majd divattanácsadói munkakörben. Gondoljunk csak bele, egy divatkiegészítőt veszünk, ami ugye műszaki cikk is, mégis kifejezetten lényeges, hogy beilleszthető legyen a mindennapi ruhatárunkba. Ki az, aki szívesen fogadna divattanácsot egy pólós nőtől vagy férfitől, akinek egy névjegy lóg a nyakában? A kérdés jogos.

Nem mondanám, hogy kielégítő megoldás született az ügyben. Az Apple azt találta ki, hogy az előző világosabb szín helyett, hogy április 10-től az eladók sötétkék színű pólókat kapnak. A pólóra, baloldalra, a szív magasságába került egy nyomott fehér Apple logó is, érzékeltetni, hogy itt az alkalmazottak szíve is a cégért dobog.

Az a pletyka járja, hogy Angela Ahrendts keze van a dologban, aki úgy tűnik egyenesen meg szeretné reformálni a kiskereskedelmi eladók öltözetét, hogy az alkalmas legyen a műszaki cikkek árusítására, de egyben a luxusórákat értékesítő kollégáknak is. Ez a feladat viszont nem lesz egyszerű, különösen, ha ilyen érdekesen állnak neki.

Az új szín lehet, hogy elegánsabb valamivel, de attól, hogy az eladókat ebbe öltöztetik, még közel sem lesznek hitelesebbek. A magyarban van egy olyan közmondás, hogy „nem a kútra, a kávájára”, nos ez tipikusan az a helyzet. Attól, hogy a világos színű póló helyett egy sötétkékbe bújtatják az eladókat, még nem lesz belőlük luxustermék eladó és nem szívnak magukba egy olyan készséget, mint stílusérzék. Talán egyszerűbb lenne külön eladókat foglalkoztatni, a luxustermékek értékesítésre.

apple watch shirt bag

Amíg az Apple rájön, hogy hogyan is lenne jó ez az egész a gyakorlatban, addig jön az új szín, illetve az eladók különleges, célirányos tréninget kapnak a Watch értékesítéshez. Ezek a képzések még ezen a héten is folynak és főként a vásárlókkal történő interakciókat foglalják magukba.

Az is kiderült, hogy nem minden store-ban árusítják majd a legdrágább Watch Editiont, csak a kiemelt Apple Store-okban, mint például a londoni Covent Gardenben lévő üzlet.

Forrás: Macrumors

 


Kommentek megjelenítése