Az Apple Store eladók új ruhája…
Az Apple Watch kiskereskedelmi forgalmazása kapcsán rengeteg kérdés merült fel. Az első ugye az volt, hogy mégis hogyan folyik majd maga az eladás. Hiszen egy Watch-ot kiválasztani a megfelelő szíjjal mégis bonyolultabb művelet, mint mondjuk korábban egy megfelelő színű iPod kiválasztása volt. Erre azonban megtalálták a megfelelő megoldást az időpontrendszerrel és a próba display-ek segítségével.
Ugyanakkor több helyen is felmerült, hogy a halványkék pólós Apple Store gárda vajon miképpen szerepel majd divattanácsadói munkakörben. Gondoljunk csak bele, egy divatkiegészítőt veszünk, ami ugye műszaki cikk is, mégis kifejezetten lényeges, hogy beilleszthető legyen a mindennapi ruhatárunkba. Ki az, aki szívesen fogadna divattanácsot egy pólós nőtől vagy férfitől, akinek egy névjegy lóg a nyakában? A kérdés jogos.
Nem mondanám, hogy kielégítő megoldás született az ügyben. Az Apple azt találta ki, hogy az előző világosabb szín helyett, hogy április 10-től az eladók sötétkék színű pólókat kapnak. A pólóra, baloldalra, a szív magasságába került egy nyomott fehér Apple logó is, érzékeltetni, hogy itt az alkalmazottak szíve is a cégért dobog.
Az a pletyka járja, hogy Angela Ahrendts keze van a dologban, aki úgy tűnik egyenesen meg szeretné reformálni a kiskereskedelmi eladók öltözetét, hogy az alkalmas legyen a műszaki cikkek árusítására, de egyben a luxusórákat értékesítő kollégáknak is. Ez a feladat viszont nem lesz egyszerű, különösen, ha ilyen érdekesen állnak neki.
Az új szín lehet, hogy elegánsabb valamivel, de attól, hogy az eladókat ebbe öltöztetik, még közel sem lesznek hitelesebbek. A magyarban van egy olyan közmondás, hogy „nem a kútra, a kávájára”, nos ez tipikusan az a helyzet. Attól, hogy a világos színű póló helyett egy sötétkékbe bújtatják az eladókat, még nem lesz belőlük luxustermék eladó és nem szívnak magukba egy olyan készséget, mint stílusérzék. Talán egyszerűbb lenne külön eladókat foglalkoztatni, a luxustermékek értékesítésre.
Amíg az Apple rájön, hogy hogyan is lenne jó ez az egész a gyakorlatban, addig jön az új szín, illetve az eladók különleges, célirányos tréninget kapnak a Watch értékesítéshez. Ezek a képzések még ezen a héten is folynak és főként a vásárlókkal történő interakciókat foglalják magukba.
Az is kiderült, hogy nem minden store-ban árusítják majd a legdrágább Watch Editiont, csak a kiemelt Apple Store-okban, mint például a londoni Covent Gardenben lévő üzlet.
Forrás: Macrumors