Az Alma szuper, de tényleg ennyire? – szubjektív

Tech Hírek   |   2015.01.30 - 08:38   |   Írta: Pausch Rita   |   889

Amióta az Apple 2015. évi első negyedéves beszámolóját megismerhettük az összes rajongói oldalon a csapból is az folyik, hogy az Apple milyen szuper és, hogy legyőzte a Samsungot, mintha az egyetlen konkurens a Samsung lenne. Persze a Samsung a legnagyobb, de igazából szerintem a két céget összehasonlítani körülbelül olyan, mint az almát méregetni a körtéhez. Gyümölcs, gyümölcs, csak tök más.

apple-vs-samsung-who-will-win

Szóval rendben, szeressük az Apple-t! Legyünk büszkék a sikereire, vagy legalábbis örüljünk neki, ha ez a hobbink! De egyet ne felejtsünk el! Az Apple mobilpiaci részesedése világszinten továbbra is „csak” a második, és százalékarányokat tekintve ezen nem is igen változtattak az új adatok. Hacsak a Samsung le nem áll azzal, hogy több kategóriában is készíti a készülékeit, akkor egyhamar az Alma nem lesz képes ezen az arányon változtatni és akkor még nem számoltunk a többi gyártóval.

A szuper eredmények ellenére, illetve annak ellenére, hogy az iPhone 6-nak és az ázsiai piacnak köszönhetően a Samsung 27%-os visszaesést mutatott az előző évükhöz képest, attól még mindig egy vastagon nyereséges cégről beszélhetünk egy széles spektrumú termékpalettával. Az Apple valljuk be, sikk, divat. Hazánkban még a mobilszolgáltatók hitelkonstrukciói ellenére sem elérhető a többség részére és mi Nyugat-Európa nyomdokában nem számítunk harmadik világbeli országnak.

trendforce

Pontosan ez okból kifolyólag nem kell lenézni például a Xiaomit. Az a cég a semmiből jött fel néhány év alatt, beelőzve a nagy múltú Japán gyártót, a Sonyt és már a mobilpiaci részesedés tekintetében az 5. helyen csücsülnek. Szintén ott van az élbolyban a Lenovo, ők ugye felvásárolták a Motorolát, illetve a Huawei is igazán odateszi magát. Bár az LG szintén lefelé tendenciát mutat, a Samsunghoz hasonlóan, ki tudja, hogy mit hoz a jövő. Úgyhogy a győzelem mámorában azért érdemes néha a szélső sávok felé is tekinteni.

Persze a mostani siker az Almánál kétségtelen. A számadatok lenyűgözőek. Az Alma 2007 óta 2014. novemberében elérte az egy milliárd darab eladott iPhone-t. Az utolsó negyedévben, több, mint 74 milliót adtak el, ami azt jelenti, hogy a negyedév összes napján napi 24 órában óránként 34 000 darab iPhone-t kellett eladni.

Forrás: C|net, Seekingalpha.com, Trendforce


Kommentek megjelenítése