Melyik ország áll az Apple sikerei mögött?
Megszülettek a pénzügyi jelentések, elkelt 74,5 millió iPhone és az Apple keresett újabb 18 milliárd dollárt. Ezek az eredmények világszintűek, ám mégis akad a világnak egy szeglete, ami kiemelkedően teljesít, ez pedig nem más, mint Kína. Az előző negyedévben bámulatos 157%-os növekedést ért el az Apple és éves eredményt tekintve szintén meghökkentő 70%-ot, ami minden más helyhez viszonyítva kétszeres emelkedés, az Ázsiai és Amerikai eredményeknek pedig a háromszorosa.
Kínában az iPhone a feltörekvő középréteg státusszimbóluma lett, ők pedig úgy veszik, mint a cukrot. Az Apple felfigyelt a magas igényekre és az Apple Watch már a kínai Vogue magazin címlapján is megjelent.
Az ázsiai országból származó bevétel eddig elmaradt az európai és amerikai piacétól, de az új iPhone-ok megjelenésével az Apple most többet tud eladni belőlük ott, mint a világ bármely más pontján. Benedict Evans elemző szerint a piac jelenleg az elvárások felett teljesít.
Emellett további optimizmusra ad okot, hogy az Apple igazgatóhelyettese, Luca Maestri elmondása alapján 2016-ig 40-re bővítik a Kínában létesített Apple üzletek számát, Tim Cook pedig ezt megerősítve „Hihetetlen piac” jelzővel illette Kínát.
Az olyan amerikai cégeknek, mint a Google, Facebook és Twitter sokszor meggyűlik a baja a helyi kormányzattal, de úgy tűnik az Apple megtalálta a közös hangot, ennek is köszönhetőek a sikereik.
Forrás: theverge.com