Az Apple dominált Karácsonykor
A Flurry nevű mobil elemző cég tegnapi közlése szerint az Apple az új eszközeinek több, mint a felét az ünnepi időszakban aktiválták. Ez világviszonylatban pontosan az eszközök 51.3%-át jelenti a cupertinoi vállalat számára.
Az adatokat több, mint 600.000 applikációból szedték össze és a Flurry főként a December 19-25-ei időszakra koncentrált. Összehasonlításképpen a Samsung eszközeinek csak 18%-át aktiválták ebben az intervallumban, míg a Nokia alig 6%-ot ért el. A Xiaomi, Huawei és a HTC egyáltalán nem ért el kimagasló eredményt, ami azért nem meglepő, mivel ezek a gyártók az ázsiai piacra fókuszálnak, ahol a Karácsony nem számít jelentős ünnepnek.
Minden aktivált Samsung eszközre 2.9 Apple termék jutott. Minden Microsoft Lumia készülékre 8.8 Apple aktiválás jutott. Az ünnepek és ennek részeként a Karácsony nem számít a legjelentősebb szezonnak, ellenben az Apple új iPhone 6 és iPhone 6 Plus készülékei erre rácáfoltak, annak ellenére, hogy a szórakoztató elektronika csökkenő tendenciát mutat.
Ráadásul Karácsony napján az applikációk letöltéseinek száma megkétszereződött az azt megelőző héthez képest, főként a játékok és az üzenetküldők száma ugrott meg.
Az elemző cég megerősítette, hogy a phablet kategória növekedésnek indult, hála az iPhone 6 Plus-nak. A „közepes méretű” telefonok, mint az iPhone 6 tovább uralták az évet, de a phabletek lassan visszaszorítják a nagyméretű tableteket és a kisebb tableteket egyaránt, igaz utóbbiakat kevésbé.
Forrás: macrumors.com