A Watch divatújdonság és nem kütyü!
Az Apple Watch több, mint egy új termékkategória. Egyesek szerint ez egy egészen új iránya az Apple-nek a divat világába. A fórumokon érdekes párbeszédek zajlanak arról, hogy valójában miért is maradt el az „i” betű a név elejéről. A legjobb megközelítés az a válasz erre, hogy azért, mert nem akarták, hogy az emberek egy új kütyüt lássanak benne. Mivel, hogy ez a termék nem egy kütyü, hanem egy divatkiegészítő (akar lenni).
Ugyan meglepő húzás volt, és a hölgy szakmai érdemeit ismerve akkor még nem gyanakodtunk, amikor felvették Angela Ahrendts-et, a Burberry üdvöskéjét, de aztán lassan tisztulni kezdett a kép. Az már kifejezetten gyanús volt, amikor a Watch bemutatójára az Apple odacsődített egy rakat divatújságírót. Aztán később, ahogy mi is tudósítottunk róla, egyre több eseményeken is megjelent a Watch a New York-i, majd a párizsi divathéten. Csöppet sem titkoltan próbálta a cég a Vogue-ban is tolni az órát. Hiszen a divatvilág meghatározó magazinja már nem csak, hogy több cikket is megjelentetett mind a papírlapú, mind pedig az online felületén a Watch-ról, de még állítólag az ikonikus Anna Wintour is felpróbálta… Aztán a kínai Vouge címlapjára is rákerült a kütyü, ami nem akar kütyü lenni.
Szóval, ha ezek után még bárki is kételkedne a fenti állításunkban, akkor előállt a végső bizonyíték is. A 9to5Mac azt állítja, biztos forrásból tudják, hogy az Apple jelenleg olyan embereket keres felvételre, akik a "divat vagy a luxuskiegészítők terén" gyakorlattal rendelkeznek.
Innen nézve valószínű, hogy Angela Ahrendts is azért került a kiskereskedelmi lánc élére, hogy felkészítse az amúgy teljesen műszaki beállítottságú és fazonú üzleteket arra, hogy képesek legyenek megfelelően tálalni egy divatcikket.
A kérdés már csak az marad, hogy mit fog szólni mindehhez az a kör, amit most az Apple célba vett. Az a kör, amelyik nem edzőcipős, farmeros, szakadt pólós egyedekből áll, hanem mindene a divat és a trendeket gyakrabban váltogatja, mint a legtöbben az alsóneműjüket. Vajon elég lesz-e olyan kütyü, ami nem akar kütyü lenni, ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődést és, ami ugye az Apple esetében sokkal fontosabb ennél, hogy ezt meg is tartsa.
Hiszen az iPhone esetében bejött. Az iPhone divatikonná és divatkellékké vált. Anélkül, hogy ekkora divathajrá és felhajtás előzte volna meg. Itt viszont valljuk be, könnyű volt a helyzet, hiszen a mai világban a telefon egy alap használati tárgy. Márpedig, ha valaminek olyan jó a formája és olyan egyszerűen kezelhető, mint a korábbi iPhone-ok, akkor az tuti siker. De vajon egy okosóra is képes lesz arra, hogy ennyire elengedhetetlen darabbá váljon? Lesz ekkora szükség és kereslet rá?
Azért érdekes vállalkozás, amikor kifejezetten rosszul öltözött (elnézést, normcore stílusú), IT-s férfiak fognak divatvállalkozásba. Majdnem olyan, mint egy Zs kategóriájú amerikai vígjáték.
Várhatóan első körben a világ rá fog ugrani, hiszen ez egy újabb Apple termék, amit még a Vogue, sokak szent könyve, is nyomat. Ám azért eléggé valószínűsíthető, hogy Anna Wintour (és a többi divatnagyság, mint pl. Lagerfeld) nem adná ilyen egyszerűen az egészhez a nevét (vagy inkább még csak el sem fintorodna a Watch-ra), ha a projekt nem lenne megtámogatva egy csillagászati összeggel…
Kapcsolódó cikk:
Felejtsd el az iWatch-ot, hisz itt van 11 Apple óra