Legyőzték az iPadet!
Az iPad, a tabletek koronázatlan királya (vagy királynője) valós kihívóra akadt. A Financial Times-ban közzétett, IDC jelentése szerint, a 3. negyedéves adatok alapján (2014/3. negyedév) az Egyesült Államokban az oktatás területén a Chromebook leverte az iPadet trónjáról.
A Google és az Apple hatalmi harca, bár több színtéren is zajlik, azért nagyrészt az Apple került ki győztesen. Most viszont egy területen veszíteni látszanak és még, ha egy fecske nem is csinál nyarat, ez a trónfosztás jelzés értékű is lehet. Az oktatásban elhelyezett számítástechnikai eszközök tekintetében a két cég már egy ideje birkózik egymással, és idáig az Apple győzedelmeskedett, de most az amerikai iskolákba, bár nem sokkal, de több Chromebook került, mint iPad. Az iskolák összesen 715 500 Chromebook-ot és „csak” 702 000 iPad-et rendeltek.
A szakértők szerint, a még jelentős előnynek annyira nem nevezhető különbséget, a Google tabletje a kedvező árának is köszönheti. Néhány modell már 199 dollárért is elérhető. Ezzel szemben a legolcsóbb iPad modellek, a minik, 249 dollártól, míg az iPad Air-ek az iskoláknak nyújtott kedvezményekkel együtt is 379 dollártól indulnak.
Szintén előnyt jelenthet az iskolai környezetben a Chromebook billentyűzete is, ami fontos tényező lehet az iskolai IT részlegek döntésében. Ráadásul Chromebookot gyárt a Samsung, a HP, a Dell és az Acer is és mindegyik cég reklámozza is az iskolában a termékeket.
Persze az Apple még mindig élen jár az oktatás területén, a piacnak mintegy 85 százalékát birtokolja az egyéb gyártók termékeivel szemben. Az iPad 2010-es megjelenése óta egyébként is lassult az iPad vásárlásra való hajlandóság nemcsak az oktatás területén, hanem világszinten is. Ennek oka a piac telítődése mellett, az egyéb gyártók konkurens termékeiben is kereshető. A csökkenő tendencia ellenére is, az iPad még mindig sikeres és keresett.
Forrás: Macrumors