Nagyjából 35 ezer darab Fire Phone-t adott el eddig az Amazon

Tech Hírek   |   2014.08.26 - 22:51   |   Írta: H.A   |   713

4207daf3-f0af-42bf-9675-bbd05afcecdd-460x276

Az Amazon saját fejlesztésű Androidos telefonját, a Fire Phone-t júliusban adták ki, egy elég nagyszabású reklámkampány kíséretében, mégis, a hírek szerint eddig nagyon keveset sikerült eladniuk belőle.

Már a megjelenésekor is voltak érdekes problémák: a 32GB-os változata egy AT&T előfizetéssel 200 dollárba került, (ami nagyjából az iPhone 5S vagy a Galaxy S5 szintjén mozog) és ezzel elég sok felhasználót megleptek, az Amazon Fire tablethez viszonyítva, amivel az alacsony árkategóriát célozták meg.

Ugyan a saját oldalukon kiemelt pozíciót kapott, és az AT&T-s szerződésük is kiváló lépés volt (mivel talán az államok legnagyobb mobilszolgáltatója) mégis a teszteket nem tudták befolyásolni, és elég negatív véleménnyel volt róla az internet.

A többi nagyobb technológiai céggel ellentétben, az Amazon nem közli az eszközei eladási statisztikáját, így a becslésekre kell hivatkozni. A nagyobb elemző cégek az eladási csatornákon keresztül a nagyságrendet elég jól meg tudják határozni, szóval a Chitika ki is adott néhány grafikont a számításaik alapján.

c62e41aa-6daa-49f2-9c4b-759d399e0201-460x276

Erről épp azt lehet leolvasni, hogy az internetes felhasználás alapján nagyjából a Motorola Droid Ultra környékén van, amiből szintén nem adtak el sokat a megjelenése után, de így is erősebb tendenciát mutat.

A ComScore a pontos eszközök számát is megbecsülte, ami szerintünk valahol 26,400 darab körül van, viszont elképzelhető hogy ezzel kicsit alábecsülték a valóságot. 

Mindenesetre, a többi forrást összevetve, a legjobb esetben is csak 35 ezer darab eszközt sikerült eladniuk, amivel nem tudtak akkorát szakítani az okostelefon bizniszből mint ahogy tervezték.

Lényegében az esetből két hasznos tanulságot szűrhetünk le:
- Egyrészt nem minden a reklámon múlik. Ahhoz hogy felső kategóriás eszközt gyártsanak, az online értékeléseknek is meg kell felelniük, jobbára ezek alapján vásárolnak a felhasználók.
- Másrészt a 3D telefonok nem véletlenül buktak be, erre még nincs felkészülve a legtöbb közösségi oldal és médiaforrás. Vagyis szinte felesleges volt erőltetni ezt a funkciót, most sem vált be.


Kommentek megjelenítése