100 nézelődőből csak egy a vevő
100 Apple üzletbe betérő közül csak 1 fog ténylegesen vásárolni, de mindig az Apple boltja van a leginkább tömve emberekkel az egész bevásárlóközpontban. Ron Johnson az Apple volt kiskereskedelmi szakértője a Stanfordon tarott előadásában beszélt mindezekről és arról is, hogy ez miért nem baj.
A kiskereskedelem gyakran kegyetlen. Vegytisztán a számokról, eladásokról szól. Sokan úgy gondolják, egy kiskereskedelmi egység minden négyzetméterének az eladásról kell szólnia. Sőt, ha minél jobban teletömjük az üzletet áruval, akkor jobban is fog pörögni a bolt.
Az Applenél ezt teljesen másképpen gondolják. Egy Apple Store nem az árusításról szól első sorban, hanem hogy minél több ember betérjen és egyszerűen csak "ott legyen" - magyarázza Johnson. Betérve egy ilyen Apple "szentélybe", inkább tűnik az egy futurisztikus találka helynek, egyfajta modern fórumnak. Mit csinál ugyanakkor az a bizonyos 99 ember? A válasz furcsán hathat, de Johnson szerint minden tech cégnek ez kell hogy legyen a jövő: élvezi a közte és a cég között egyre személyesebbé váló kapcsolatot. Johnson elképzelése szerint, a jövő "kézzel fogható" boltjai folyamatosan a vásárló és a brand közti személyre szabottan bensőséges kapcsolat kialakítására kell hogy törekedjenek. Ebben pedig az Apple az élen jár, a bevételei pedig egyáltalán nem azt sugallják, hogy veszteséges volna ez a felfogás...
Forrás: www.cnet.com/news/