A (RED) finomította Bono beszólását az Almának

Tech Hírek   |   2014.06.26 - 12:01   |   Írta: Pausch Rita   |   555

Két napja adtuk hírül, hogy Bono kicsit beszólt az Apple-nek, mert szerinte a (RED)-del folytatott együttműködés keretében a szervezet logója nem megfelelően kap helyet a szóban forgó termékeken. Az énekes szenvedélyes szerepvállalása és elkötelezettsége a téma iránt kétségtelen, ám ezúttal úgy tűnik, ahogy az érezhető is volt, kissé túllőtt a célon.

bonovsapple

Mivel a szóban forgó beszélgetés egésze még továbbra sem érhető el, így csak kiragadott részleteket ismerhetünk belőle és noha szintén ezen kiragadott részletekben az is elhangzik, hogy Bono nem érti, az Apple miért olyan „idegesítően csendes azzal a ténnyel kapcsolatban, hogy eddig összesen vagy 75 millió dollárral támogatták” a Global Fund to fight AIDS in Africa alapítványt, mindez együtt azért valljuk be, furán hangzott.

Éppen ezért érezhette a (RED), hogy ilyen szép összegű adományok után Bono kissé méltatlanul nyilatkozott a cégről, ezért egy blogbejegyzésben finomítandó a U2 frontemberének meggondolatlan szavait, hivatalosan is megköszönték az Apple-nek az együttműködést és a segítségüket. Ráadásul olyan formában tették mindezt, hogy a blogra kattintva a nyilatkozat azonnal szembetűnően az arcunk elé ugorjon.   

„Szeretnénk jelezni, hogy a humor nem mindig egyformán érthető mindenki számára, ezért Bono ugrató és bántó baklövése az Apple visszafogottságát illetően, egyesek számára akár a cég kritikájaként értékelhető. Azonban ez már nem is állhatna távolabb az igazságtól. Bono régóta az Apple egyik legnagyobb támogatója, nyilvánosan is kifejezte ellenérzéseit azokkal szemben, akik azért kérdőjelezik meg a vállalat jótékonysági tevékenységét, mert az annyira diszkréten teszi. Ehhez a visszafogottsághoz a cégnek minden joga megvan és sok szempontból ez igazán csodálatraméltó. Bono és mindegyikünk a (RED)-nél nagyon hálás Steve Jobs-nak, Tim Cooknak, Jony Ive-nak és az egész Apple csapatnak a meccs-fordító erőért, amit a (RED) betegség elleni küzdelméért tettek. ”

A bejegyzésben szóba kerül, hogy eddig összesen 250 millió dollárt sikerült a jó cél érdekében összegyűjteni az Almán kívül olyan partnerek segítségével, mint a Starbucks vagy a Coca-Cola. A dolog pikantériáját adja, hogy ha azt nézzük, hogy hány nagy kaliberű cég vesz részt a jótékonyságban és, hogy a 75 millió dollár hogyan aránylik a 250-hez, akkor láthatjuk, hogy Bononak bizony sikerült tényleg „az egyik legnagyobb fickóba belekötni a bárban”. Egy későbbi interjú során az esetről elhangzott az is valaki szájából, hogy ez bizonyára majd még keményebb közös munkára ösztönzi az Apple-t, ám úgy tűnik az Almánál Bono „viccei” nem arattak osztatlan sikert. Valószínűleg a (RED) azért is igyekezett gyorsan elvenni az élét a meggondolatlan szavaknak.   

Idézett blogbejegyzés: http://blog.red.org/

Kapcsolódó cikk: Bono nekiment az Almának


Kommentek megjelenítése