Ádám almái store
Gyakran láthatjátok itt nálunk az oldalon, hogy viccelődünk az Apple márkanevével és a magyar fordítását, az alma szót használjuk. Úgy tűnik, hogy egy lengyel Apple viszonteladó ezt a viccet még nálunk is komolyabban vette. Poznanban ugyanis olyan Apple Store-t alakított ki, ami egy zöldségest idéz.
Az ötlet azért is olyan jópofa, mert bár itt hiányoznak a kissé rideg hatást keltő műanyag és fémhatású elemek az üzletből, mégis képesek voltak megtartani a minimál dizájnt. Bár nem biztos, hogy erre a boltmegjelenésre Steve Jobs idejében is lett volna lehetősége a viszonteladónak, hiszen Jobs híres volt szőrszálhasogatásáról a kiskereskedelmi egységek megjelenését illetően.
Ha megnézitek a képeket, a fa, mint anyag bevonása az üzlet megjelenésébe veszélyes mutatvány is lehetett volna, nagyon úgy tűnik, hogy az Ádám almái (Jablka Adama) sikeresen oldotta meg az ügyet és, ha jól belegondolunk egy almának sokkal több köze van a fához, mint a csillogó fehér műanyaghoz. Nekem külön tetszik az üzlet elnevezése is, nem csak, mert hajaz egy elég jó dán film címére, de azért is, mert tovább viszi, tovább gondolja az amúgy is sok szimbolikát tartogató alma képet.
Szakítás a hagyományos Apple dizájnnal azért is bizonyul jó ötletnek, mert egyfelől sokkal barátságosabb, és még mindig nem túlzó megjelenés mellett, a lakberendezéssel kapcsolatos oldalak is csodájára jártak, ami extra reklámot is jelenthet az új tulajdonosnak.