A nők inkább az Apple-t választják
Egyre több tanulmány vizsgálja a nők és férfiak választásait a mobiltelefonok terén. A Nielsen márciusban közzétett felmérésének eredményeiből kiderül, hogy milyen szempontok szerint választanak a nemek új készülék vásárlásakor. Az bizonyos, hogy mindenki a saját nemének legjobban megfelelő telefont keresi.
Úgy tűnik a férfiak választásai abban nagyon is hasonlítanak a nőkéhez, hogy szintén az ár a legfőbb tényező. Igaz a nők 5%-kal jobban figyelnek erre a szempontra. A férfiakat viszont valamelyest - 1%-kal - jobban érdeklik a készülék tulajdonságok, mint a gyengébbik nemet. Ez az összesítő adat azonban kissé csalóka, ugyanis, amikor külön rákérdeztek a technikai dolgokra, mint operációs rendszer, processzor sebesség, kamera kapacitás akkor a férfiak százalékai a magasabbak. Számomra meglepő módon, viszont nem sokkal magasabbak és olyan szempontok, mint például a kamera kapacitás és a wifi elérhetőség szinte alig egy-két százalékos eltérést mutatnak.
Mára a nők igencsak felcsatlakoztak a férfiakhoz ebből a szempontból is.
Az eredményeket egy, a KS Mobile által szponzorált, másik felmérés eredményei is alátámasztják, amik viszont inkább márkák szerint osztották fel a nemek készülékválasztásait. Az Egyesült Államokban zajló felmérés szerint a megkérdezett nők 45%-a választja vagy választaná az Apple-t, viszont vegyesen, a nők és férfiak, 25%-ának egyáltalán nincsenek márkahű elgondolásaik.
A felmérés hozzászólói között akadtak olyan Alma-barátok, akik a Samsung Galaxy-t nemes egyszerűséggel az iPhone nagy, silány másolatának minősítették. Természetesen a visszavágás sem maradt el, ami szerint az iPhone egy nyolcvanas évekbeli Barbie technikai kidolgozása, kütyü kis csajoknak.
A nők körében egyébként nem volt területi eltérés a választásukban, viszont előfordult a korcsoportokon belül. A 40-49 év közötti nők szívesebben választották a Samsungot. A férfiak többsége is szívesebben választották a Galaxy-t az iPhone-nal szemben, igaz nem volt olyan mérvű jellegzetes eltérés, mint a nők és az Apple esetében, náluk ennek száma 33%. Viszont érdekes, hogy itt is megjelent a korcsoportok szempontjából az eltérés: az 50-59 év közötti férfiak a legszívesebben az Apple-t veszik. (Talán csak a vita kedvéért… – szerk.)
Teljes egészében az Apple nyerte a versenyt, hiszen az összes megkérdezett 39 százaléka választotta, míg a Samsung 10 ponttal elmaradt ettől az összesített eredménytől. Ugyanakkor nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy az USA-ról van szó, ahol sokáig az Apple volt a minden, tehát ehhez képes a Samsung eredménye egész figyelemre méltó.
A szakértőket az persze nem lepte meg, hogy dominánsan kiemelkedett ez a két gyártó, de szerintük némi reményt adhatnak az eredmények a MicroNokiának és egyéb gyártóknak is. Hiszen 1000 megkérdezettek összesen 25 százalékának nem volt kedvenc márkája, nemek szerinti megosztásban ez a férfiak 27,3%-át, míg a nők 23,7%-át jelentette.