Az iFixit véleménye az Apple szervizelési politikájáról
Már rendes szokássá vált, hogy amint megjelenik valamilyen új Apple hardver, az iFixit-es srácok az elsők között szerelik szét és mutatják be a világnak. A Macworld során Kyle Wiens, az iFixit vezérigazgatója beszélt arról hogy hogyan bonyolódnak a termékek szervizelhetőségei évről évre.
Wiens elmondta, hogy hivatalos Apple szerviz jogosultságot nagyon nehéz szerezni, és ez is csak a Macekre érvényes, vagyis az i-termékek javítása csak saját felelősségre történhet és garanciavesztéssel ha nem az Apple rendszerén keresztül javíttatják.
Ezzel az az egyértelmű probléma, hogy a legtöbb helyen a közelben sincs Apple üzlet vagy viszonteladó, és ahol elérhető ott is előre kell egy Geniussal egyeztetni vagy heteket várni ameddig elpostázzák egy központi szervizbe.
Az előadás egyik legérdekesebb pontja, amiben kifejti az iFixit filozófiáját:
“Az Apple szerint megvesszük egy terméküket, használjuk egy darabig, és miután elromlik vagy egy adott összeg ellenében javítják vagy egyszerűen újat veszünk. Habár ezt tiszteletben tartjuk, nem értünk vele egyet. Úgy gondoljuk hogy minden eszközünket képesek vagyunk megjavítani, és azon vagyunk hogy ezt egyszerűbbé tegyük mindenki számára. Nem csak az a cél hogy képesek legyünk megjavítani, hanem hogy könnyedén menjen. És ez az alapja ezeknek a javítási útmutatóknak.”
A teljes előadás hanganyaga itt érhető el angolul: