Az 5C kétes előmenetele
Az elemzők szerint a mobilvásárlók erős százaléka még mindig iPhone 5S-t vásárolna, de már csak egy igazán kis százalék vásárolna szívesen 5C-t.
Múlt héten egy újabb felmérés készült 1003 vásárló körében, aminek a végeredménye az volt, hogy míg 35 százalék vásárolna 5S készüléket, addig csak 6 százalék venné az 5C-t. A számok egyébként a decemberi viszonyokhoz képest csak romlottak, hiszen akkor még 38 és 9 százalék volt az arány.
Igaz, azoknak a vásárlóknak a köre is visszaszorulni látszik, akik egyáltalán iPhone-t vennének, ugyanis már csak a megkérdezetteknek 39 százaléka választaná az Apple termékeit. Ez persze még mindig nem kis piaci részesedés, de a decemberi 44 százalékhoz, vagy a szeptemberi 50 százalékhoz képest azért erős visszaesést mutatnak a számok.
Bizonyos nézőpontok szerint az 5S mellett érvelők a külső megjelenésen túl azért is vásárolják ezt a típust szívesebben, mert a pletyka szerint tovább bírják töltés nélkül. Ugyanakkor pont a minap olvastam egy 5C tesztet, amiben azt állította a cikk írója, hogy ezzel közel sem ért egyet, mert a különbség szerinte nem érzékelhető.
Az elemzők szerint komolyabb ok, amire én is rámutattam korábbi cikkben, hogy túl csekély az árkülönbség a két készülék között, ezért a vásárlók felismerik, hogy az anyaghasználat miatt az ár/érték arány egyértelműen az 5S-nél kedvezőbb. Az elemzők által megnevezett másik ok, hogy a színes megjelenés, közel sem tette a modellt olyan sikeressé, mint mondjuk az iPodok esetében. A megfigyelések szerint ugyanis a legtöbben tokot vásárolnak az iPhone-jukra, amit viszont nem tettek az iPoddal. Bizonyára igazuk van, de azért én azt sem felejteném el, hogy itt a tok is a dizájn része és pont a műanyag hátlapból kifolyólag kérdéses, hogy igényel-e egyáltalán extra védelmet a modell. Vagyis én kétlem, hogy ez állna a gyenge eladás hátterében.
Sorra jelennek meg a pletykák és találgatások az iPhone 6 megjelenéséről, tehát tényleg kérdéses, hogy az egyre rosszabb eladási statisztikák után mi lesz a kis műanyag barátom sorsa, de ennek ellenére azért úgy tűnik, hogy az Apple még mindig igyekszik egy kicsit javítani az eladásokon és nem mondott le róla.
A napokban jelent meg a Tumblr közösségi oldalon egy új 5C kampány „Minden színnek van egy története” címmel. A készülék összes elérhető színéhez és a hozzá kitalált tokhoz rövid asszociációs reklámspotokat készítettek, sőt úgy tűnik, folyamatosan töltik fel őket. Szerintem ezek a reklámok sokkal ötletesebbek és viccesebbek, mint a korábbi elszúrt kampány. Már csak azért is, mert az interneten a felhasználók eddig is úgy foglalkoztak legtöbbet az 5C modellel, hogy kitalálják mire hasonlít valójában.
Lehet, hogy eleve így kellett volna kezdeni. A kérdés csak az, hogy mennyire érdemes most újratervezni egy kampányt és a megjelenéshez képest ennyi idő elteltével meg lehet-e még találni a vásárlói kört pusztán jobb reklámmal.
tumblr: http://isee5c.tumblr.com/