Továbbra is az Apple-nél a növekedés receptje
Nem is olyan régen, hogy az Apple kijött az első negyedéves pénzügyi jelentésével, illetve hogy a befeketetői kérdésekkel bombázhatták a cég első embereit. Bizony nem mindenki volt elragadtatva a számoktól, többen igyekeztek kellemetlen helyzetbe hozni Tim Cookot. Összefoglalva a kérdezőket ez a három dolog aggasztotta őket leginkább: Hol van egy új termékkategória, kifogyott volna az Apple az innovatív ötletekből? Mit akarnak tenni a csökkenő amerikai eladásokkal? Továbbra is stabil növekedési pályán lévő cég az Apple?
Timet nem igazán tudták zavarbahozni ezekkel a kérdésekkel. Jóllehet az amerikai iPhone eladások 1%-al csökkentek, viszont ezzel szemben Kínában tisztán 29%-os növekedést sikerült elérni! Tulajdonképpen az Apple válasza minden aggodó kérdésre, nem volt más, mint: Kína.
Tim Cook több mint bizakodó és magabiztos volt a pénzügyi beszámolón. Őrületes számokkal és növekedési perspektívával támasztotta alá, hogy Kína a kulcs, ha továbbra is az élen akarnak maradni. Sőt, elismerte, hogy ebben az iparban szinte kötelező Kína felé nyitni. Az előző negyedévben a kínai eladások majdnem az amerikai felét érték el, továbbá a China Mobile-al kötött szerződés további 760 millió felhasznaló (ez több mint kétszerese az USA lakosságának!) előtt nyitja meg az utat egy új iPhone felé. És hogy miért lehet Kína válasz az innovációra is? 1,3 milliárdos lakosságával, 7%-os éves gazdasági növekedésével, egy hihetetlen módon szélesedő és egyszerre gazdagodó középosztállyal pedig nem csak kiváló felvásárló piac, hanem az új ötletek és hihetetlenül innovatív mérnökök bölcsője is lehet.