Apple titkok: „1984”
A Forbes magazin interjút készített Steve Hayden-nel, aki izgalmas tényeket mondott el az Apple ikonikus „1984” TV reklámjáról. Elsőként például azt, hogy Steve Jobs nagyon kivette részét a reklám tervezési munkából. Hayden elárulta, hogy Jobs egy olyan reklámot szeretett volna, mely azt sugallja, hogy innentől minden megváltozik és „a világ is megáll egy pillanatra”.
A „Miért nem lesz 1984 olyan, mint 1984” kampány szlogent Gary Gussick, egy san francisco-i író alkotta meg. Gussick mondata csupán a történet kezdete. Hatásos, de nem világrengető, ezért a tervet Lee Clow-nak is bemutatták, aki a következővel toldotta meg: egy fiatal lány kezében egy baseballütővel fut, amit a Diktátor felé hajít.
„Nem sokkal később Ridley Scottal is találkoztunk, aki éppen Los Angeles-ben a Szárnyas Fejvadászon dolgozott.” – Emlékezett vissza Hayden.
„Ő rávilágított arra, hogy a baseballütő túlzottan amerikai és cseréljük le egy kalapácsra, ami sokkal univerzálisabbnak hat. Ezután megmutatta Fritz Lang klasszikus Metropoliszát és ekkor megszületett az 1984 disztópikus kinézete.”
Az Apple 2 percnyi reklámidőt vásárolt a Super Bowl-ra, amiből 60 másodperc az „1984” reklámja lett, míg a másik felében két 30 másodperces Mac demo-t mutattak be.
„Az Apple végül úgy döntött, hogy a két 30 másodperces műsoridőt el kell adni, így egy perc maradt. Két lehetőség marad, vagy a demok maradnak, vagy az „1984”. A döntés az utóbbira esett és maga Steve Jobs hozta.” – Emlékezett vissza Hayden”