A legnépszerűbb mobilok Magyarországon
Saját értékesítési adatok és a GfK felmérései szerint idén minden túlzás nélkül tarolt a Samsung az okostelefonok, táblagépek és fényképezőgépek hazai piacán: 2013 októberében minden második ithton eladott okostelefon Samsung márkájú volt.
A magyarországi Samsung saját értékesítési adatai szerint míg az év elején még a 3 és 4 hüvelyk közötti képátlóval rendelkező okostelefonok adták a magyar piac húzószegmensét, addig az év végére már egyértelműen átvette ezt a helyet a 4 és 5 hüvelyk közötti kategória. Ezt a trendet támasztják alá a GfK mérései is, így kerülhettek a kimutatásaikban hazánk legkelendőbb okostelefonjai közé olyan közép- és felsőkategóriás eszközök, mint a Samsung Galaxy S Advance és a Samsung Galaxy SIII. Ennek is köszönhető, hogy a Samsung 2013 októberében jelentős sikert, 50 százalékos részesedést ért el hazánkban az okostelefonok piacán: ebben a hónapban minden második eladott okostelefon a Samsung portfóliójából került ki a GfK felmérése szerint.
Táblagépek: a robbanás éve
Idén a magyarországi táblagép piac ötszörösére nőtt az előző évhez képest az eladott darabszám tekintetében. Továbbra is a 7 colos, WiFi-képes készülékek az igazán keresettek Magyarországon, így a Samsung termékei közül is egy ilyen táblagép volt a legsikeresebb: a GfK adatai szerint 2013 első 10 hónapjában vásárolt tabletek közül minden kilencedik Samsung Galaxy Tab 2 7.0 volt (önmagában elért 11,7%-os piacrészesedéssel. A magyar vásárlók egyébként az olcsóbb gépeket keresik, a teljes piacot nézve itthon az a 30-40 ezres kategória népszerű, amelyikben a nevesebb gyártók nem is kínálnak semmit.
Fényképezőgépek: megtöbbszörözött forgalom a stagnáló piacon
Ateljes cikk itt olvasható: www.hvg.hu