Bukás a Samsung Galaxy Gear okosórája
A Galaxy Gear az aktuális nagy dobás a Samsungnál. A probléma csak az, hogy ezt az eladások egyáltalán nem tükrözik. Kevesebb mint 50 ezer darabot sikerült eddig eladni - áll a BusinessKorea portál jelentésében. Természetesen több se kellett a Samsungnak, jött a hivatalos válasz tőlük, hogy valójában 800 ezret sikerült eladni! Érdekes...
A bökkenő csak ott van, hogy a 800 ezres szám valójában a legyártott órák száma, és ugyebár tudjuk, hogy eladott és legyártott között igen nagy a különbség. Mindenre a Yonhap koreai újság derített fényt, később ezt a tényt a Samsung is elismerte egy e-mailben a The Verge-nek. Aggódhat azon is a koreai óriásvállalat, hogy napi 800-900 darabnál többet nem adnak el, sőt a Best Buy áruházláncból kiszivárgott belső memo szerint, ezek többségét is visszaviszik a vásárlók. Nincs is min csodálkoznunk, ha megnézzük, hogy a 229 dolláros okosóra mennyire rossz kritikákat kapott. A New York Times korábbi tech guruja, David Pogue nemes egyszerűséggel kiforratlan, következetlen és frusztráló szerkezetnek nevezte (http://www.nytimes.com), a The Verge értékelésében pedig egy rettentő gyenge 4 pontot ért el a 10-ből (http://www.theverge.com).
Rosszul érezheti most magát szegény Samsung, hiszen akármit is mondanak, bizonyára rengeteg pénzük volt a "SmartWatch" projektben. Elég ha csak a rengeteg nagyon drága reklámra és egyéb marketing fogásra gondolni ami végig söpört az Államokon; sikerült még egy régi iPhone reklámot is lemásolniuk (http://www.cultofmac.com). Azért az biztosra vehetjük, hogy a Samsung igyekezni fog különböző frissítésekkel, akár új verziókkal kijavítani a problémákat, és ezt egészen addig folytatni fogja, amíg ki nem jön az Apple is a maga hasonló termékével. Reménykedve abban, hogy addigra a tech világ érdeklődésének középpontjában már az iWatch esetleges hibái fognak állni.