Mi a gond az Apple bemutatókkal?

Tech Hírek   |   2013.10.27 - 15:57   |   Írta: H.A   |   807

boringapple-640x310

Az Apple termék bejelentések korábban a technológia legizgalmasabb eseményei között voltak számon tartva. Mostanában viszont elég unalmasak, néhol túl ciki poénokkal és sablonos felépítéssel.

Mi történhetett?

A keddi Keynote: Betűrt ing vagy sem?

A legnagyobb szociális visszhangot Craig Federighi inges poénja váltotta ki, amivel az előadás közben felhívta rá a figyelmet hogy az Apple igazgatók kitűrt inggel prezentálnak. Habár Craig úgy néz ki szívvel-lélekkel prezentál, a többiekből hiányzik az energia, és ez a vicc is felhívja rá a figyelmet, hogy habár azonos a stylist, a személyiségüket nem tudják fejleszteni.

A szoftverek és a készülékek minőségén túlzottan nem érzeni Jobs hiányát, de az előadások egyértelműen nélküle laposodtak el. 

A CultofMac szerint négy dologgal lehetne feldobni a bemutatókat:

1. Új arcok bemutatása

A vállalat vezetői közül kellene keresni egy olyan kulcsfigurát aki jóval élettel telibb előadó, és kiegészítené az unalomig ismételt Cook, Federighi, Schiller és Cue csapatot. Valószínűleg egy tervezésért felelős kolléga lenne az ideális választás. Jony Ive csak a videókon szerepel, de valószínű nem véletlenül, viszont rajta kívül is akad még a cégnél jó sok grafikus és termékfejlesztő, aki emberibb nézőpontot tudna adni a rendezvénynek.

2. Legyen jóval játékosabb

A prezentálók olyan sok energiát fordítanak a hibák elkerülésére hogy szinte már érezni lehet a félelmet. Ez nem valami kellemes. Persze valószínűleg Jobs poénjait is jóval az előadás előtt fixálták, de képesek lennének egy viccet úgy végigvezetni, mint ha ott improvizálnák, azzal hatalmas sikert arathatnának. A mostanában elhangzó viccek leginkább 1-1 mondatos megjegyzések, amit könnyű beleépíteni a Keynoteba, de sokkal kevésbé szórakoztató.

3. Hagyjuk az unalmas rizsát

Ez már régóta probléma, de az évek során kezd összeadódni a sok unalom, és a nézőkön is lehet érezni, hogy nehezebb fenntartani az érdeklődést egy prezentációban két termék között. Persze érdemes beszámolni a sikerekről, de például a héten is több olyan pont volt ahol a túl sok visszatekintés miatt a konkrét bejelentés nem durrant akkorát. Simán 20 perccel lehetne rövidebb a bemutató és ezzel mindenki csak jól járna.

4. Nagyobb meglepetésekkel kellene szervezni

Ki tudja miért, idén sokkal több információ szivárgott ki a termékekről, és a bemutatók napjára már szinte mindent tudtunk az új eszközökről. A legnagyobb meglepetést az okozza, hogy bizonyos funkciók nem lettek bemutatva (mint pl. az ujjlenyomat olvasó az iPadben)

Ha a többi termék is az államokban fog készülni, valószínű újra helyreáll a titoktartás rendje, de akkor is kell egy-egy olyan termék ami valóban meglepné a közönséget. Jöhetne lassan az iWatch vagy az iTV, vagy valami teljesen új termékvonal.

Persze a Mac Pro valóban izgalmasan sikerült idén, és nem is tudunk előre róla szinte semmit, de ezzel nagyon szűk réteget célzott meg az Apple, és például a nagyközönséget érintő iPodokról semmi hír nincs már jó ideje.

 


Kommentek megjelenítése