Az Apple kinyírhatja a Maces játékok zömét
A fejlesztők máris lázadnak az Apple eddig meg sem tett lépése miatt.
Ahogyan azt az idei WWDC almás Keynote-ján is észrevehettük, az Apple egyre jobban kezdi a saját grafikus API-ja, a Metal felé terelni a programozókat. Ez sok fejlesztőnél kiverte a biztosítékot, hiszen ez nem egy olyan, több platformon is használható rendszer, mint az OpenGL. Utóbbi felől úgy tűnik, hogy kezd eltávolodni az Apple, sok fejlesztő pedig jelezte, hogy ha megszűnik a támogatás, akkor ők sem fejlesztenek többé macOS-re.
Az Apple ugyan egy szóval sem mondta, hogy végleg megszűntetnék a támogatást, de azt ajánlják a fejlesztőknek, hogy az OpenGL-en futó programokat szépen lassan kezdjék el átvinni a Metalra.
Bizonyos fejlesztők úgy vélik, hogy a programok külön kidolgozása a Macekre nem érné meg. Ez a platform a játékosok csupán kis százalékát jelenti, amely sokaknak nem érné meg az extra heteket, hónapokat. Jelen esetben ennél sokkal kevesebb időt vesz igénybe egy egyszerű OpenGL-es program átportolása a még ezt az API-t is támogató macOS-re.
Az OpenGL támogatásának megszűnése továbbá a régi alkalmazásokra is veszélyt jelentene, hiszen azok egyszerűen nem indulnának el többé a Maceken. A többéves programok fejlesztői mindeközben nem mindannyian, vagy inkább csak kevesen vennék a fáradtságot, hogy átdolgozzák az alkalmazásuk a Metalra.
Forrás: AppleInsider
Kapcsolódó cikkek:
- Bemutatták a macOS Mojave-t
- Bemutatkozott az iOS 12, ezek az újdonságok!
- Hatmagos MacBookot is bemutathat ma az Apple