A Samsung növelte előnyét az okostelefon-piacon
A smartphone szektor első és második helyezettje között kicsit nagyobbra nyílt az olló.
A Strategy Analytics piackutatócég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy 2017-ben globálisan mintegy 1,507 milliárd okostelefon talált gazdára, ami minimális növekedést jelent a 2016-ban regisztrált 1,488 milliárdos mennyiséghez képest.
A piacot változatlanul a Samsung uralja, mely dél-koreai székhelyű vállalat tavaly 317,5 millió okostelefont adott el, és ily módon 21,1 százalékos piacrészt hasított ki magának. A második helyen az amerikai Apple tanyázik: az almás logós gyártó 2017-ben 215,8 millió smartphone-t dobott piacra, ami 14,3 százalékos piacrészt jelent. Összehasonlításképp, egy évvel korábban a Samsung még csak 20,8 százalékon állt, az Apple pedig akkoriban 14,5 százalékos piacrésszel bírt.
Az okostelefon-piacon jelenleg a 10,1 százalékos kínai Huawei a harmadik, majd pedig a 7,8 százalékos kínai Oppo, illetve a 6,1 százalékos és ugyancsak kínai Xiaomi következik a sorban.
Kapcsolódó cikkek:
- Ennyit keres a Samsung minden egyes iPhone X után
- Videón a Samsung Galaxy S9
- A Samsung helyett az LG szállíthatja az új iPhone-ok nagy kijelzőit