Ezt várjuk a szélsebes új 5G-től

Tech Hírek   |   2018.01.19 - 09:54   |   Írta: L Ferenc   |   5495
19. jan Ezt várjuk a szélsebes új 5G-től

Küszöbön a 4G-t váltó 5G bemutatkozása, de vajon mit várunk mi, átlagos mobilosok az új technológiától?

Az Ericsson kiadta az eddigi legrészletesebb, 5G-vel kapcsolatos fogyasztói elvárásokról szóló tanulmányt, mely világszerte 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentálja. Az iparági elemzés egy fogyasztói véleményekből levezetett, hat elemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene.

A piacon jelenleg szokásos adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a méltányosabb mobil szerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az innovatív szolgáltatások. A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott szolgáltatáscsomagok kialakítására. 

Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G szolgáltatások ötlete globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százaléka számára vonzó; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A mobilosok arra számítanak, hogy az 5G az indulástól számított 3-4 éven belül technológiai fő irányzattá válik, és több mint 50 százalék úgy tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. 

Jelenleg még egy átlagos okostelefon-felhasználó évente 31 GB-nyi mobil adatforgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhívásra, 517 óra streaming zenehallgatásra vagy éppen a Trónok harca sorozat hat évadjának a megtekintésére is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetítve nem kevesebb mint 1,5 TB-ot tesz ki. Ötből kettő - majdnem minden második - fogyasztó szívesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.

Tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult, és túl sok erőfeszítést igényel.

Az előfizetők nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni. A fogyasztók sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás miatt. A szolgáltatóknak alternatív módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosítani tudják.

A mobilosok szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük, és arra, hogy marketingjükben becsületesebbek legyenek. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze négy százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat. 

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése