Folytatódik a villanyautó mizériám: VW e-Up teszt

Tech Hírek   |   2015.03.25 - 05:31   |   Írta: H.A   |   5869
25. márc Folytatódik a villanyautó mizériám: VW e-Up teszt

Amint azt a korábbi cikkemben ígértem, ismét tesztelhettem egy villany verdát, de most egy jóval elérhetőbb árkategóriába tartozót: a VW e-Up-ot.

Természetesen ez sem olyan olcsó, mint egy hagyományos benzinmotoros változat, de ha beleszámoljuk a minimális szervizköltségeket, a környezetbarát üzemeltetést, a zéró fogyasztás és az újdonság erejét, akkor talán érthető a magasabb ár. Ez az autó is teljesen elektromos meghajtású, nincs benne benzinmotor, és van egy apró Almás kötődése is. Az autóba gyárilag beépített navigáció angol hangja az iPhone felhasználók körében már jól ismert Siri hangján szól hozzánk. 

 

DSC03361

Nézzünk néhány száraz adatot! A Volkswagen elektromos kisautójának a legnagyobb teljesítmény 60 KW/ 82 LE, legnagyobb nyomaték 210 Nm. Gyorsulás 0-80/100 km/h  8,1- 12,4 mp, legnagyobb sebesség 130 km/h, saját tömege 1130 kg. Az autóban 230 kg-os 374 V-os lítium-ion akkumulátorok vannak, amik természetesen a villanyautóknál már megszokott módon a padlólemez alatt helyezkednek el. Az autó energia fogyasztása 11.7 kWh/100 km, a teljes töltési idő otthoni normál konnektorból 6-8 óra, amiért 589Ft-tal fog megnőni a villanyszámlánk.  

Képernyőfotó 2015-03-23 - 12.12.27

Ha picit számolgatunk, akkor kiderül, hogy a mai benzinárak mellet gyakorlatilag 100 km-t 1.6 liter benzin árából teszünk meg. Azért ez nem rossz.

DSC03338

Kevesebb, mint amennyit egy robogó fogyaszt. Egy feltöltéssel 150 km-t tudunk autókázni, ami szerintem normál napi városi használathoz bőven elég. Az e-Up-ot a MOM parknál vettem át, és azonnal be is dobtam a trükköt a parkolóőrnél: 

- Jó napot! Nem ingyenes a parkolás a zöld autókra? 

IMG 0066

De sajnos még erre kicsit várnunk kell. Az autó egyébként iszonyatosan jól használható a városban. 80 km/h sebességig nem sok ellenfél akad. Nekem picit VW Bogár beütése volt a belső színre fújt műszerfalnak, de tetszett.

 DSC03342

DSC03340

DSC03337

DSC03334

Az elektromos VW e-Up csomagtartója pontosan akkora mint a normál benzines modellé.

Az autó belseje nem zörög-csörög még a pesti, nem túl jó minőségű utakon sem. Nekem az e-Up egyébként sokkal vezethetőbbnek, hétköznapibbnak tűnt, mint a BMW.

DSC03302

Egyszerűen jobban kézre állt, de most is egy VW-t vezetek napi szinten. Az e-Up szervizköltsége gyakorlatilag minimális, ugyanis a villanymotor nem igényel karbantartást, és a váltóban lévő kenőanyagok is örökéletűek. A fék futómű ugyan hasonló, mint a normál benzines modelleknél, de villanymotornak köszönhetően, ha visszatermeltetjük az energiát, szinte a fékpedál használata nélkül lehet autókázni az Up-al. 

DSC03358

Sajnos erre az autóra kicsit kevesebb időm jutott, mint a BMW-re pár hete, de így is kiélveztem minden percét. Aki sokat mozog a városban, gondolja csak végig milyen lenne CO2-kibocsájtás nélkül, csendben közlekedni, buszsávot használni és ingyen parkolni Budapesten. Mennyivel csendesebb lenne a város napközben, ha az autók fele és a buszok villany meghajtásúak lennének… Azt hiszem, ez felbecsülhetetlen érték. 

DSC03353

DSC03312

Nem nagyon tudok negatív dolgot felhozni az autóról az árán kívül, de ez a túlárazottság minden villanyhajtású modellre érvényes. Bár az e-Up jóval olcsóbb árkategória, mint a BMW i3, de a 8 millió forintos alapárával, amiért ugyan rengeteg extrát kapunk, még mindig 5 millió forinttal drágább, mint az alap benzines VW Up modell. 

DSC03336

Véleményem szerint a jövő mindenképpen a villany, hibrid, és üzemanyag cellás autóké. Valahogy úgy képzelem el a dolgot, hogy néhány tíz év múlva a benzint megtartják majd a luxusautók kiváltságának. 

IMG 7349

A villanyautó tesztünk itt nem áll meg, hamarosan folytatjuk.

Köszönjük a tesztautót a VW-nek. Az elektromos autók Car sharingjét a GreenGo Car Europe Kft. szeretné elindítani Budapesten. A cég egyben a Jedlik Ányos Klaszter alapító tagja is. 

Kapcsolódó cikkek: BMW i3 eDrive teszt: Avagy miért is kellene az Almának egy villanyautó.

Sofőr nélkül: Mercedes F 015


Kommentek megjelenítése