Meglepően keveset keres a HomePoddal az Apple
Az árához viszonyítva kevesebbet, mint a Google teszi a saját okoshangszórójával.
A 350 dollárért vesztegetett HomePod elkészítése darabonként 216 dollárba kerül az Apple-nek – írja a TechInsights. Az árához képest kevesebb profitot hoz, mint az iPhone-ok, az iPadek és az Apple Watch-ok. Sőt, még a Google Home is megelőzi: míg a Home-eladások esetén az ár 66%-a folyik be a gyártónak, a HomePod mindössze 38%-ot tud felmutatni.
„Az Apple lecsökkentette a hasznot az eladott eszközök után; a mindent vagy semmit taktikát játsszák. A nagyobb eladások érdekében hajlandóak voltak valamennyire minimalizálni a profitjukat.”
A belső hangszórók, a mélynyomó, a magassugárzó, a tápegység és a vezérlőrendszer nagyjából 58 dollárba kerülnek darabonként. Az A8-as chip önmagában 25,50, a ház szintén 25 dollár. Az eszköz tetején elhelyezkedő OLED-panel és az apró alkatrészek további 60-at kóstálnak. A gyártás, tesztelés és csomagolás ára plusz 17,50 dollár.
Azzal mindenkinek tisztában kell lennie, hogy ezek becsült értékek, így lehet bennük kisebb-nagyobb tévedés. Az Apple (saját bevallása szerint) már évek óta fejleszti a HomePod-ot, ezért senki se tudja fillérre pontosan, mennyibe fájt nekik a termék elkészítése. Ráadásul míg szinte mindegyik okoshangszórót gyártó cég az előre megtervezett alkatrészek közül állítja össze a termékét, a HomePod összes alkatrésze házon belül dizájnolt darab. Ennek fényében nem csoda, hogy ilyen fantasztikusan szól.
Azt már csak lábjegyzetben említeném meg, hogy bár a HomePod csak 38% profitot hoz, a kiélvezéséhez szükséges egy Apple Music előfizetés, ami az egyéni csomag esetén további 1490 forint havonta. Hogy a szolgáltatáson mennyit keresnek, az valószínűleg örökre rejtély marad.
Forrás: AppleRider/iPhoneHacks
Kapcsolódó cikkek:
- HomePod szétszerelve [videó]
- A HomePod lejátszás közben kevesebbet fogyaszt, mint egy izzó
- HomePod TV reklámok érkeztek az előrendeléssel egy időben [videó]