Az Apple üzletek mocskos kis titkai
Ilyen a világ egyik legdiszkrétebb cégének üzleteiben dolgozni.
Mivel Budapesten – és Magyarországon – nincs hivatalos Apple Store, így a magyar felhasználók egy része nem is tudja, hogy mekkora a kontraszt egy prémium Apple viszonteladó üzlete, és egy igazi Apple Store között. A magyar üzletekben előfordul, hogy már akkor sem túl baráti a fogadtatás, amikor bemegyünk, ez viszont egy hivatalos Apple Store-ban nem fordulhatna elő. Íme, néhány vicces történet a Thrillist interjúcikkéből az egykori Apple Store dolgozók anekdotáiból!
Komplett Store hierarchia
Az Apple hivatalos márkaüzletekben szigorú dolgozói ranglétra van.
„Bárki, aki a kezdő szint felett dolgozott, már nagyembernek tartotta magát, mivel mindenkinek speciális feladati voltak. A kreatívok minden tudtak a szoftverekről, a Genii (Apple Genius) a termékeket ismerte kívülről, belülről. A vezetők pedig annyira odavoltak az Apple-ért, hogy a Tim Cooktól (vagy korábban Steve Jobs-tól) kapott ötéves köszönet plakettjüket bizonyára otthon kirakják a falra.”
A hely, ahol nem mondhatsz nemet!
„Semmilyen körülmények között nem mondhatjuk közvetlenül a vevőnek, hogy „Nem, nem tudok sajnos segíteni”. Egyszer egy ilyen helyzetbe kerültem. A vásárlónak az iPhone-ja törött kijelzőjét 199 dollárért cserélhettük volna és ezen eléggé felhúzta magát. Úgyhogy valami ilyesmit mondott „Szóval, azt akarod mondani, hogy nem tudsz segíteni megjavíttatni a telefonom?”. Mivel erre képeztek, ezért azt válaszoltam: „Persze, hogy tudok és szeretnék is. A csere 199 dollárba kerül.”, úgyhogy ezt így folytattuk egy darabig.”
Amikor az alma belül rohad…
Az egyik volt alkalmazott azt mesélte, néha rengeteg ügyfél jött ugyanazzal a panasszal, mint például a MacBook töltőjénél, ami idő előtt bedobta a kulcsot. Ahol a kábel csatlakozik a tápegységhez, ott a vezeték megtört. Noha tudták jól, hogy típushiba, mégis minden ügyfélnek azt kellett mondaniuk, hogy nem rendeltetésszerűen használták.
Egy másik korábbi ott dolgozó utólag már nyíltan vállalta véleményét miszerint „Az Apple Maps egy szar.” (sic!) és „Az Apple Watch a világ leghülyébb dolga. Ki lehet ennyire lusta?”
Kína tudhatja, az Almaboltos nem.
A bolti eladók szerint az Apple még előttük is annyira titkolózik a bemutatók előtt, hogy például az iPhone 5 bejelentését megelőzően és a Lightning megjelenésekor, kaptak egy szállítmány Lightning kábelt korábbi 30-tűsnek csomagolva, majd a bemutatót követően megérkezett az utasítást, hogy a kamu csomagolást távolítsák el a dobozokról.
Mindent látnak. Tényleg mindent!
„Adatköltöztetéskor az átmásolt fényképek mindegyike felvillan a monitoron, amikor az iPhotokba importálják.” – magyarázta az egyik Genius.
„Annyira. Sok. A hímtag. Fotó. Bizonyos dolgokat képtelenség nem észrevenni.”
Egy másik magasabb beosztású dolgozó azt mesélte, hogy egyszer a zenész, Diplo érkezett egy vodka-kárt szenvedett iPhone-nal. A híres lemezlovas nem is titkolta a történteket. Az eladó kicserélte az iPhone-t, mire Diplo egy szó nélkül, hálája jeléül, a kezébe nyomott mindenki előtt egy füves cigit.
Rajongókból jajongók
Az egyik veterán munkaerő azt vette észre, hogy nagyon sokan állnak munkába náluk Apple rajongóként és szuper lelkesen kezdenek. Olvasták Steve Jobs életrajzát, szinte minden terméket használnak, követik a híreket. Aztán azoknál, akik több mint két évet is eltöltenek az üzletben, a lelkesedés alábbhagy, valahogy „viseltessé válik”. A sok ismétlődő kérdés és a nap, mint nap látott termékek után már csak egy-egy iPhone eladás lelkesíti őket. Az illető megfigyelései szerint, aztán egy szép nap belül, lassan elkezdenek meghalni, amikor valaki ezredjére is megkérdezi, hogy Siri micsoda tulajdonképpen…
A vásárló sem hülye, de az eladó sem
A dolgozók szinte mindegyike belefutott már abba, hogy megpróbálták hülyére venni.
„Egyszer egy férfi azt bizonygatta nekem, hogy a folyadék a telefonjában valamiféle ET nyál, mert az űrlények elrabolták. Nehezemre esett fapofával állni és hallgatni.”
Máskor egy férfi egy atomjaira hullott iPhone-t akar cseréltetni. Miután közölte, hogy a telefon nem működött, ezért annyira elege lett, hogy kivitte a kertbe és szétlőtte egy puskával, nem cserélték ki neki…
Mindez viszont még mindig semmi egy eldeformálódott iPhone-hoz képest, aminek a tulajdonosa állította, hogy beszélgetés közben a készülék felforrósodott, úgyhogy elhajította és a telefon ki is gyulladt. Miután kinyitották a készüléket, jól láthatóan folyadék volt benne. A férfi azt válaszolta, hogy a tüzet vízzel oltotta el. A szervizben biztosak voltak benne, hogy az illető a vízbe ejtett telefonját a mikróban próbálta megszárítani.
Cserebere okosan
Az eladók szerint a vásárlók nagyon is találékonyak a telefonok garanciális cseréjét illetően. Állítólag számtalan ember használta ki az iPhone 6 egyik kamerahibáját. Mivel a törött telefonoknál fizetni kell a cseréért, így a megsérült készülékeket is kamera hibával hozták be, arra hivatkozva ugyanis jól tudták, hogy kénytelenek lesznek kicserélni.
Állandó látogatók
Az Apple dolgozók beszámoltak az üzletek napi látogatóiról is. Sokan csak kérdezősködni, nézelődni vagy épp minden cél nélkül, lődörögni jártak be. Sokan akár órákig is játszottak a készülékekkel, mindenféle vásárlási szándék nélkül. Néha hajléktalanok is érkeztek és őket is mindaddig szívesen látták, amíg a személyes higiéniájuk nem ment az üzlet kárára. Az egyik beszámoló szerint ugyanis volt, akit a szaga miatt sajnos távozásra kellett kérniük.
Az eladók kedvencei viszont a napi szinten visszajáró látogatók voltak. Állítólag egy ötven körüli férfi évekig minden nap bejárt az üzletbe, ott internetezett, színésznőkről olvasgatott órákig, majd mint, aki jól végezte a dolgát távozott. Mivel nem zavart senkit és nem viselkedett, ezt leszámítva furán, így sohasem szóltak neki érte.
Forrás: Thrillist
Kép forrás: Apple, Thrillist
Kapcsolódó cikk:
Apple márkaüzletek szerte a világon
Még Apple Store-ban dolgozni sem álommeló
Íme a világ 5 legszebb Apple üzlete!