Talán egy új iPod Touch közeleg?
Több forrásból is érkeznek olyan pletykák, hogy frissítés fog érkezni a legendás lejátszóhoz. Megnézzük, mire számíthatunk.
Lépjünk vissza 2017-be, mikor is az alkalmazás fejlesztő Ben Geskin az új iPod-ra talált utalásokat az iOS 11 kódolásában. Ugyanebben az évben egy másik fejlesztő, Steve Troughton-Smith is utalásokat talált az új iPod-ra az iOS 11.2 béta frissítés kódolásában. Most pedig ugorjunk a jelenbe, 2 hete írta meg a Macotakara nevű japán blog, hogy a 2019-es CES-en szerintük az Apple bemutatja a 7. generációs iPodot. De hát tudjátok mi a gond ezzel a sok pletykával? Hol a megjelenési dátum? Ameddig nem tudunk pontos megjelenési dátumot, ezek sajnos csak kósza pletykák maradnak.
Az elmúlt években az Apple a szolgáltatásokból érkező bevétele évről évre nő, nem mutatva okot visszaesésre. A 2018-as negyedik negyedéves adatok szerint 10 milliárd dollár bevételük volt csak a szolgáltatásokból.
Mik tartoznak a szolgáltatásokba?
iTunes, iCloud, Apple Music, Apple Pay, Apple Care, és az App Store-ban található alkalmazásokat beleértve a játékokat is, hiszen az App Store-s bevételek 82%-a játékok eladásából származik.
De mi is az az iPod?
Az Apple-nek az a készüléke, amellyel ezeket a szolgáltatásokat eléred, és közel nincs olyan ára, mint például az iPhone-nak. Jelenleg a 2015 júliusában kiadott 32 gigás iPod Touch modellt lehet megvásárolni.
Szóval ha tényleg dolgozik az Apple egy új 7. generációs iPodon, akkor valószínűleg nem azért teszi, hogy egy csomó pénzt fizessen új hardware-re, hanem azért, hogy még több bevételük legyen a szolgáltatásokból. De ez is csak találgatás.
Egyébként roppant egyszerű. Ha az Apple még több olyan terméket gyárt, amin elérhetőek a szolgáltatásai, akkor több bevételük is fog ebből származni. Vegyük például a mai gyerekeket, körülbelül mindnek van okostelefonja, de ha az Apple kiadja az új iPodot, amin a gyerek tudja ugyan úgy használni az internetet, játszani tud rajta, filmeket, videókat tud nézni, és mindezt a szülő egy iPhone árának a töredékéért tudja megvásárolni, akkor az Apple-nél megint csak ugrálni fognak a dollár jelek. Nem is beszélve arról, hogy az iPod Touch-csal még több új embert tud becsalogatnak az Apple saját ökoszisztémájába. Vagyis ahelyett, hogy levinné a termékei árát, inkább kiad egy új, frissített terméket. Az Apple megtalálta azt, amire a mai társadalomnak szüksége van és hajlandóak is költeni rá: kényelem. Más szóval egyszerűbbé tenni a mindennapjainkat.
Ha meglátod a reklám szót az App Store-ban egy alkalmazás mellett, az adott cég fizet az Apple-nek azért, hogy azt kiemeljék a feljesztését, különösen, ha rá is kattintasz. Úgyhogy ha letöltöd, ha nem, ha megvásárolod az alkalmazást, ha nem, az Apple-nek akkor is bevétele van.
Forrás: Appleinsider
Kapcsolódó cikkek:
- Komoly gond van a FaceTime-mal: másokat lehet lehallgatni vele! (update)
- A „Shot On iPhone” nyertesei pénzzel is díjazva lesznek
- Hivatalos: Office 365 programok a Mac App Store-ban