Bunker Wars・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2025.06.27 - 12:00   |   Írta: Ca$h   |   88
27. jún Bunker Wars・Tesztlabor

Ezt a háborút bizony bunkerekkel kell megnyerni.

A Bunker Wars az első világháborús lövészárokcsatákat hivatott kicsit fogyaszthatóbbá és könnyebben megereszthetőbbé tenni. Ahogyan az a legjobb stratégiai játékok jellemzője, itt is adott lesz egy nagyon egyszerű játékmenet amit a késztők képesek voltak pár egyszerű módisítással és különböző gyűjthető képességekkel hihetetlenül komplexé tenni. Lássuk akkor hát, hogy vajon te készen állsz-e erre a nem mindennapi csatára amit a Bunker Wars nyújtani tud. Maradjatok velünk ne menjetek sehova!

De miről is van itt szó tulajdonképpen? A játék mindent lecsupaszítva két részből áll, az egyik a különböző kampányok, amik változatos helyszíneken zajlanak és természetesen a többjátékos multiplayer mód. A kampány esetében mindig adott lesz egy pálya, egy hős és az „orderek” avagy a parancsok is fixek lesznek (erről kicsit később). A pályán mindig lesz két bázis és pár szürke épület, amiket minél hamarabb el kell foglalnunk. Épületet foglalni csak olyan épületből lehet, ahol már vannak embereink, akik egyébként maguktól termelődnek annak függvényében, hogy mennyire fejlett az épület amiben tartózkodnak. Mi csupán az ujjunk segítségével eldönthetjük, hogy az embereinkkel merrefele haladjunk tovább. A katonák csak háztól házig tudnak közlekedni állomásoztatni őket kint a szabadban nem tudjuk. Ami még fontos, meghatározhatjuk hogy az adott házból hány százalékát akarjuk elküldeni a katonáknak foglalás céljából. Ez a százalékolás alapvetően nagyon fontos része lesz a játéknak, ugyanis csak és kizárólag a főépületünkben termelődnek az emberek, egy sima házból ha elküldjük a talpasok 100%-át, akkor az üresen marad és nem termelődik bennük több katona. Szóval számomra az a módszer vált be, hogy a meccs elején a főépületet 25%-ra állítom és minimum négy üres házba egyszerre elküldöm az embereket, ezzel a módszerrel mindenhova jutni fog valamennyi katona és a főépületben is marad egy kevés. Majd ha az alap öt ház megvan akkor ezt átállítom 50%-ra, ezzel azt érem el, hogy a hátsó épületekben kevesebben lesznek, de amik közelebb vannak a frontvonalhoz már több embert kapnak. 

A játék igazán izgalmas része akkor kezdődik, amikor nagyjából mindkét fél elfoglalt annyi épületet amennyit csak tudott, ekkor eldönthetjük hogy tovább fejlesztjük a házakat, ezzel azt elérve hogy gyorsabban termelődnek bennük az emberek, vagy pedig megtámadjuk az ellent. Számomra az a módszer vált be, hogy az ellenséghez legközelebbi épületbe küldöm folyamatosan mindenhonnan az embereket 75%-os hatékonysággal, ezzel elérve hogy egy bunkerben jó sokan legyenek és talán így mindig esély van arra hogy el is foglalják azt az ellenséges épületet amit kinéztem magamnak. Namost az épületeknek is több változata lesz, vannak sima bunkerek, vannak lövegtornyosok és vannak olyanok amik műszakilag fejlettebbek, itt gyorsabban növekszik az emberek száma. Egyelőre még mindig nem sikerült megtalálnom a tökéletes receptet arra hogyan lehet a leggyorsabban győzelemhez jutni, ugyanis mind az AI mind pedig az emberi ellenfelek multiplayerben olyan szinten gyorsan fel tudnak fejlődni, hogy hirtelen azon veszem észre magam, hogy sokkal többen vannak és vesztésre állok. A Bunker Wars bizony nem az a fajta stratégiai játék, ahol a „teknősök” (olyan playerek akiknek a védelem fontosabb) jól járnak, itt bizony az nyer aki gyorsabban foglal, majd minél gyorsabban támad. Egy-egy meccs menetét nagy mértékben befolyásolja az, hogy milyen hőssel vagyunk, az milyen fejlett, neki milyen képességei vannak illetve az is, hogy milyenek az orderjeink és azok milyen fejlettek.

Az orderek gyakorlatilag skillek, vagy nevezhetjük bután őket varázslatoknak is, összesen négy lehet belőlük nálunk és a különböző családokból is csak egy-egy. A zöld orderek a taktikai parancsok, a narancsok képviselik az erőt, a piros a szabotázs és végül a kék a leadership avagy a vezetői képességek. Tehát minden színből csak egy lehet nálunk és az is számít, hogy egy-egy orderhez hány power pontra van szükségünk, ez folyamatosan termelődik, olyan mint a szerepjátékokban vagy kártyás játékokban a mana. Tehát nem elég hogy minél hamarabb el kell foglalnunk az összes szabad házat, hogy támadni kell az ellent amilyen goyrsan csak tudjuk, de még menedzselni kell az ordereket is és a folyamatosan termelődő powerünket hogy egy darab se menjen soha kárba. Egyelőre összesen hat hősünk lehet, akiket különböző módon tudunk megszerezni, mindegyikőjüknek lesz egy szuperképessége illetve mindenkihez tartozik egy komplett skillfa is, amiket power pointért és persze aranyért tudunk fejleszteni. És akkor itt lép a képbe a F2P modell, a fizetős tartalom, mert ugye aki költ a játékra rendesen, az pillanatok alatt ki tudja maxolni a karakterét és ezzel olyan előnyre tesz szert, hogy jó sokáig senki sem lesz képes legyőzni őt. 

Ezt a dolgot nem szerettem a játékban, ezért ment el tőle a kedvem viszonylag hamar. Hiszen hiába a remek ötlet, a jó grafika, a szuper játékmenet és ötletes order rendszer, ha a fizetős tartalom miatt komplett tönkre vágták a multiplayert. Persze lesz a játékban kampány bőven, jönnek és mennek is mindig újak, el lehet velük lenni sokáig, hiszen van bennük kihívás rendesen. De ha a több játékos mód nincsen kibalanszolva és ilyen erősen jelen van a fizetős tartalom, akkor bizony az emberek többsége el fog pártolni a játéktól, ráun, belefárad és lép tovább egy olyan címre, ahol nem ennyire mohók a készítők. Van a játékban egyébként Battle Pass is, ráadásul nem havonta hanem két hetente, ez is csak azt bizonyítja mennyire pénzéhesek a készítők. Egy sima pass 9.99$ a premium pedig 15$ ha ezt minden hónapban megszorozzuk kettővel, rögtön rá fogunk jönni arra, hogy nagyon a játék szerelmesének kell lenni ahhoz hogy ennyit költsünk rá. Engem elvesztettek ezzel a dologgal, kár érte mert a játék egyébként piszkosul jó, tele van taktikai lehetőségekkel és van benne tartalom illetve kihívás rendesen. De a F2P modell már csak ilyen, van aki jól csinálja és képesek évekre, akár évtizedekre megtartani a játékosaikat, vannak akik nem bírnak magukkal és szépen lassan elvesztenek mindenkit.

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Warhammer 40K: Tacticus játékteszt

>>> NIKKE: Godess of Victory játékteszt

>>> Sea of Conquest játékteszt


Kommentek megjelenítése