Van, ahol még hatalmasat nőhet az Apple
Egy közel 1,3 milliárdos lakosságú ország lehet az almás logós gyártó új reménysége.
Az Apple által nemrégiben nyilvánosságra hozott legfrissebb gazdasági eredményekből kiderült, hogy hosszú idő után 2016 első háromnegyedévében először csökkent a cég forgalma és az iPhone-eladások is visszaestek. Van azonban egy olyan ország, ahol is a jelzett időszakban nemhogy nem estek vissza az almás mobil eladások, hanem éppen ellenkezőleg: hatalmasat nőttek.
Ez az ország nem más, mint a közel 1,3 milliárd lakossal rendelkező India, ahol idén az első három hónapban 56 százalékkal több iPhone-t adtak el, mint a megelőző esztendő hasonló időszakában. Nyílt titok, hogy Indiában igen komoly fejlődési potenciált lát az Apple, hiszen ebben az országban jelenleg még csak 15 százalékra tehető az okostelefon penetráció, vagyis százból mindössze tizenöt ember rendelkezik smartphone-nal. Összehasonlításképp, a közel 1,4 milliárdos lakosságú Kínában ma már 57 százalékos az okostelefonok részesedése.
Érdekesség, hogy míg Kínában tavaly 56 millió iPhone fogyott, addig Indiában csak 4 millió, tehát utóbbi országban bőven van még hova növekednie az Apple-nek, még akkor is, ha Indiában az éves átlagkereset alig 1500 dollár, az eladott okostelefonok átlagára pedig 150 dollár körül mozog. Amennyiben az indiai okostelefon penetráció felér a kínai szintre és az Apple Indiában is hozni tudja a kínai piaci részesdését, akkor elemzők szerint a vállalat 62 millió új iOS felhasználóval számolhat a régióban.