Lady in the Lake・AppleTV+

AlmaBlogger   |   2024.09.17 - 17:54   |   Írta: Ca$h   |   3769
17. szept Lady in the Lake・AppleTV+

Mesék a tó fenekéről.

A hatvanas évekbeli Baltimore-ban vagyunk, egy déli nagyvárosban, ahol nem valami könnyű nőnek lenni, fekete illetve zsidó nőnek meg végképp brutálisan nehéz és mindennapos harcot igényel. Egyrészt ezekben az időkben a nőknek kb. semmilyen joga nem volt, legfőképpen az volt a dolguk, hogy gyerekeket szüljenek, majd neveljenek, illetve fenntartsák a háztartást, gondoskodjanak a férjük minden egyes igényéről. Ha valami oknál fogva dolgozni mentek, azzal nem csak a férjüket alázták meg, hanem saját magukat is, ugyanis a munkaidejük fele azzal ment el, hogy kávét főzzenek, kimenjenek ételért illetve tűrjék a férfiak mindennapos megaláztatásait. Különösen nehéz dolga volt éppen ezért a fekete illetve zsidó nőknek, akiket sokáig egy lapon emlegettek, még Amerikában is, ami elvileg a függetlenség és szabadság mintaképe volt, vagy csak az akart lenni. 

Maddie Schwartz (Natalie Portan) élete gyökeresen megváltozik amikor köztudottá válik az a borzalmas hír, hogy egy alig tíz éves kislányt valaki elrabolt és ki tudja mit csinált vele. Mindenki pontosan tudja, hogy az első három nap a legkritikusabb egy ilyen eseménynél, az esetek 90%-ban ha ennyi idő alatt nem kerül elő az illető, az szinte biztos halállal fog végződni. Maddie ezért elindul, hogy segítsen a szülőknek, és mivel a férjétől nem kap az ég világon semmiféle támogatást, mégis milyen asszony az, aki ahelyett hogy gondoskodna a családjáról valaki másnak a gyerekét keresi, különben is ez férfi munka, mert veszélyes és a nők amúgy is „rosszul látnak a sötétben”. Maddie ezért egyszer csak besokal, gondol egyet és elhagyja a férjét és kiskamasz fiát, hogy önálló életet kezdhessen. Mindig is jó volt az írásban, ezért nem titkoltan abban reménykedik, hogy egy napon újságíró válhat belőle. Pont kapóra jön amikor nem sokkal a kislány eltünése után egy másik esetet is bemondanak a híradóban, Cleo Johnson (Moses Ingram) is nyomtalanul eltűnt, elő jön hát a nehéz kérdés, hogy most akkor a rendőrség egy zsidó kislány, vagy pedig egy fekete nő keresésére áldozzon több munkaerőt.

Laura Lippman 2019-es regénye meglepően jó fogadtatást kapott mind a kritikusoktól, mind pedig az olvasóktól, még maga a Stephen King is azt mondta, igencsak különleges történet ez, tele fordulatokkal és gazdag karakterfejlődésekkel. Nem csoda hogy az AppleTV+ jó szokásához híven fel is karolta a történetet, hogy sorozatot csináljon belőle. Az esetek 99.9%-ban ilyenkor valami igazán nagyon jó, vagy csak szimplán jó sorozat szokott a végeredmény lenni. De a Lady in the Lake esetében már az első rész felnél éreztem, hogy valami nem stimmel. Akkor még nem tudtam, hogy mi a bajom ezzel a sorozattal, amikor az Apple a végtelen pénzforrását felhasználva tényleg mindent megtett annak érdekében, hogy jó legyen, a látványvilága pazar, a színészek frenetikusak, de valahogy a hangulata és az atmoszféra nem nagyon akart elkapni engem. Eleve az a furcsa felállás, hogy Cleo Johnson (Leo Johnson után szabadon, Twin Peaks referencia) a mesélő, aki narrátorként végig arról sztorizgat, hogyan halt meg és ki találta meg és ki lesz az akinek mindent köszönhet majd a későbbiekben, eléggé furcsa volt a számomra. De ezzel még nem is lett volna olyan nagy baj, sokkal inkább azzal, hogy legalább a harmadik részig egyszerűen nem áll össze az ember fejében, hogy ki mit miért csinál, miért mutatják ennyire részletesen a két főszereplőnek az életét, amikor a sorozat csak hét részes és maga a nyomozás és az események láncolata még sehol nincsenek.

A Cleót alakító Moses Ingram alakítása és jelenléte nagyon erős a sorozatban, annak ellenére hogy ő volt a kevésbé híres színésznő, akit korábban csak pár híresebb sorozatban láthattunk (Obi-Wan, Queen’s Gambit, Big Cigar) mégis olyan szinten jelen van minden egyes jelenetben, hogy az valami döbbenet, gyakorlatilag ő volt az egyetlen oka hogy végignéztem a sorozatot. Pedig igen, ott lesz még egy varázslatos Natalie Portman is, akinek a főszereplőnek kellett volna lennie, ő az aki miatt mindenki elkezdte nézni ezt a sorozatot és ő talán az aki a legnagyobb csalódást fogja okozni alakításával. Nem mintha nem lenne még mindig döbbenetesen tehetséges, csak egyszerűen a karaktere olya lapos és érdektelen, hogy alig vártam váltson róla a kamera és végre visszamenjünk Cleora és az ő vonalára. Natalie valahogy nem kapta el a karakter lényegét, olyan mintha mindig aludna, mintha végig félálomban lenne, mintha be lenne állva vagy mindig részeg lenne, a körülötte zajló dolgok értelmetlenek, nincsenek kidolgozva, az új romantikus szál teljes mértékig érdektelen, felesleges, nincsen semmi értelme. Pont amikor már abba akarná hagyni az ember jön a hatodik rész, aminek kb. a legjobbnak kéne lennie, felfuttatva a végkimenetelt, erre egy full trippes, delíriumos, filler víziót kapunk, alig bírtam végignézni, túl művészkedve, túl effektelve, ami alapvetően jellemző az egész sorozatra. A legtöbb ember itt fel is adta egyébként, akik olvasták a könyvet azt mondták, hogy fel vannak háborodva, ennek az ég világon semmi köze nincsen a regényhez, mégis mi ez?!?

De végül csak kitartottam, mert nekem ez munka ugyebár és hála Istennek az utolsó rész lesz végül az, ami tiszta, ami kidolgozott, ami meg van írva, azon se csodálkoznék, ha ez lenne az a rész ami benne is van a könyvben. A hetedik tényleg nagyon jó lett, szerintem ezt kellett volna kicsit jobban kidolgozni és mondjuk három vagy négy részes sorozatot csinálni belőle, úgy hogy az első hat részt teljesen kiradírozzuk. Nem tudom mennyire tudtam érzékeltetni, milyen csalódás volt nekem ez a sori, borzalmas nehezen voltam képes végignézni, egy igazi kínszenvedés volt az egész és annak ellenére, hogy az utolsó rész tényleg nagyon jó lett, nem ajánlanám tiszta szívvel senkinek sem. A helyzet az, hogy az Apple nagyon bekeményített a felhozatal terén, csak tavaly több milliárdot költöttek a csatornára, és így is csak azt sikerült elérniük, hogy az egész éves megtekintésük száma lett annyi, mint a Netflixnek egy nap alatt. Úgy gondolom, hogy vissza kéne venni, nem lenne baj ha megint csak péntekenként lenne tartalom, visszatérve a régi jól megszokott ultra magas színvonalhoz, tartani a minőséget, mert az elmúlt havi felhozatal borzalmasan pocsék, vagy csak közepes tudott lenni. Nem szeretnék több ilyen sorozattal találkozni kedves Mr. Apple, maradjunk a kevesebb de jobb stratégiánál, mert ebből a hígulásból csak baj lesz.

 

Szerintünk: 2/5 | IMDb: 6.1 | Rotten Tomatoes: 75% | Metacritic: 60
Lady int the Lake (miniseries | 2024)
Kitette, Krimi, Dráma, Misztikum

Rendezte: Alma Har’el
Írta: Briana Belser, Alma Har’el, Nambi E. Kelley, Laura Lippman (regény), Boaz Yakin, Sheila Wilson
Zene: Marcus Norris
Szereplők: Natalie Portman, Moses Ingram, Y’lan Noel, Brett Gelman, Byron Bowers, Noah Jupe, Josiah Cross, Mikey Madison, Pruitt Taylor Vince, Wood Harris, Tyrik Johnson, Samir Royal, Dylan Arnold

Játékidő: 7x 50perc

 

 

A sorozatot vagy filmet az AppleTV alkalmazáson belül, az AppleTV+ utáni előfizetéssel tudod megtekinteni, az első hét ingyenes utána havi 9.99$, az éves díj 99$. Ha rendelkezel AppleTV+ előfizetéssel, akkor állítsd be és nézd AppleTV-n keresztül, ami az egyik legkényelmesebb, legfelhasználóbarátabb, legelegánsabb felület amivel idáig találkoztam, próbáld ki te is!

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Eladó AppleTV választék az oldalunkon

>>> Me sorozatkritika 

>>> The Big Cigar sorozatkritika

>>> Land of Women sorozatkritika


Kommentek megjelenítése