2023 Július・Apple Arcade
Jöjjön akkor a júliusi Arcade csokor.
PPKP+
PPKP avagy Punch Punch Kick Punch, elvileg ez is valami régi nagy sláger volt az Applestore-ban, igaz én még soha nem hallottam róla. Amin nem nagyon csodálkozom mert egy végtelenül egyszerű és primitív játék ez. De ezzel együtt van benne valami perverz élvezet, ami miatt nagyon nehéz abbahagyni. Viszont a játék átgondolatlan Arcade-os átvitele miatt sajnos a készítők nem hagytak nekünk sok választást. Hogy ez mit jelent? Gyakorlatilag azt, hogy véletlenül benne hagyták a gyémánttal való stamina vásárlást, és mivel ez egy ingyenes változat és nem tudunk venni gyémántot, ezért ha kifogy a szuflánk akkor bizony ki kell lépni és pár óra múlva újra próbálkozni. Hát valami őrületesen nagy hiba volt egy Apple Arcade játékban bent hagyni, gondolom nem kell részleteznem hogy miért. Egyébként egy pixelgrafikás, teljesen retro stílusban megrajzolt bunyós játékról van szó. Szeretett városunkat megtámadták a csúnya gonosz bunyós szörnyek, és rajtunk áll a világ sorsa, a fiatal kis karate tanítványon, hogy végigverekedjük magunkat az egész cityn és közben újjáépítsük azt. De miről is van itt szó? A játékmenet nagyon egyszerű, lesz egy sárga rúgás gombunk és egy kék ütés, ellenfeleinkkel körökre osztott bunyó lesz, először mi ütünk aztán ő visszatámad, szerencsére lehet látni ilyenkor a kezén vagy a lábán egy felcsillanó fényt, ami vagy kék vagy sárga, ebből fogjuk tudni, hogy melyik gombot kell megnyomni védekezésnek. Ha elvétjük a gombot akkor beüti a teljes sebzést, ha időben nyomjuk meg tompítjuk a támadást, ha pedig eltaláljuk a tökéletes pillanatot akkor egy látványos ellentámadással rögtön végzünk ellenfelünkkel. Idővel elfogy az életünk, visszakerülünk az otthonunkba, ahol jól bekajálva visszatöltjük az életünket és közben fejlődünk is szépen lassan valamennyit. Alapszinten ez a játék is Rougelike, tehát mindig újrakezdjük az adott pályát addig amíg elég erősek nem leszünk, hogy végigvigyük, majd a pálya végén felépíjük az adott házat romjaiból és jöhet is a következő kihívás. Élvezetes, látványosnak nem mondanám, viszont átgondolatlan koncepció volt ez az adaptáció, kár érte pedig egész jó ügynök volt.
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: álló
Limbo+
A Playdead első játéka a Limbo mára már egy élő legendának számít. Akkoriban még nem nagyon voltak ilyen játékok, nem volt divat az indie stílus, ahogyan a pixeles retrojátékok sem. A Limbo egészen elképesztő hangulatával, atmoszférájával, minimalista történetmesélésével és döbbenetesen nehéz játékmenetével hamar legendává vált. De miről is van itt szó? Főszereplőnk egy kisfiú, aki egy sötét és félelmetes erődben ébred, célja életben maradni és megkeresni a kishúgát. Ez könnyűnek hangzik ugye, de sajnos nem az, az erdő majd az azt követő helyszínek minden egyes méteren csapdákat és félelmetes kihívásokat rejtenek, időnként olyan nehéz fejtörőkkel, hogy ember legyen a talpán aki nem nyúl segítségül a Youtube-hoz. Teljesen egyedi, sötét hangulatban lett megrajzolva a játék, ami egyrészt hangulatteremtő másrészt pedig így nem annyira brutális az a több száz módszer ahogy kinyírják ezt a szegény kisfiút. Klasszikus Trial&Error játék, ezerszer és ezerszer meg fogunk halni és újrakezdeni mire eljutunk a játék végéhez, nincsen semmi elmagyarázva, nincsen semmi elmesélve, ránk van bízva hogy mit gondolunk, mit érzünk a játékkal kapcsolatban, de egy valami biztos. Még most is üt, még most is mestermű és aki játszik vele sokáig emlékezni fog még rá.
Szerintünk: 5/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
My Town: Home
Na tessék belefutottunk megint valami anomáliába. Elmondom mi történt, itt van ez a játék amivel szó szerint fogalmam nincsen mit kell csinálni. Hozzávetőlegesen 1986 óta játszok játékokkal, szóval nem ma kezdtem, tisztában vagyok vele, hogy ha több időt adnék neki biztosan rájönnék hogy mi az értelme, de ilyen rövid idő alatt nem sikerült. Kicsit utánaolvasva kiderült, hogy a „My Town” sorozat valami nagyon híres, nagyon menő cím, annyira hogy még soha nem hallottam róla. Az Apple ebből a Home részt vette meg, ami elvileg egy fantasztikus kis családi játék, a gond vele csak az, hogy azon kívül hogy mindent meg tudok nyomni, mindennek hangja van és egy csomó mindent át tudok helyezni kedvemre tényleg nem sikerült rájönnöm, hogy mi a fészkes fene itt a cél vagy mi ebben a játék, vagy mi az értelme ennek az egésznek? Sajnálom, de ideges is lettem és egy heveny rage delete áldozata lett ez a „játék”.
Szerintünk: 1/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő
Iron Marines+ (A Hónap Játéka)
Az Ironhide játékait nagyon szeretjük, gondoljunk csak a Kingdom Rush sorozatra, ami minden idők legjobb Tower Defense ciklusa. Egyedi kézzel rajzolt képregényes stílusa, játékélménye, egyedi humora, a hangok, a kihívás, minden egyben van. Nem kicsit örültem neki mikor ez a játék szembejött, ami gyakorlatilag olyan mintha egy Kingdom Rush lenne némi Starcraft beütéssel, ami meg gyakorlatilag minden idők legjobb Real Time Stratégiai játéka. Hát kell ennél jobb szerelemgyerek kérem szépen? Nekem biztosan nem ... mondanom sem kell, hogy a szokásos negyedórás próba amit az Arcade játékoknak adni szoktam, egy szempillantás alatt minimum egy órára nőt, úgy hogy gyakorlatilag észre se vettem. Az Ironhide nagymestere annak hogyan kell egy ötletet lenyúlni, azt átültetni a saját stílusába és valami egészen döbbenetesen jót alkotni belőle. Itt is az lesz a célunk, hogy a végtelen rohamokban ránk törő ellenfeleket legyőzzük, itt is lesznek hősök, akik erősebbek a többi egységnél, itt is lesznek tornyok amik a finomító állomásainkat védik, viszont ami más mint az eddigi játékokban, hogy minden egységet kedvünkre tudjuk irányítani, nem csak a hősünket. Ez ugye tapiképernyőn eléggé macerás tud lenni, de az irányítás könnyen elsajátítható, szóval nem ez lesz a legfőbb gondunk. A játék nehézsége már normalon is komoly kihívást jelent, szóval nem lesz egy könnyű menet, de a szórakozás garantált. Aztán persze tudjuk fejleszteni a hőseinket, lesz skill fánk amivel egyre hatékonyabbá tudjuk tenni a bázisunkat illetve lesznek vásárolható extrák is, amik ugyancsak nagyban segítik az előrehaladást. Az ehhez szükséges pénzt meg szépen balanszolva adagolja a játék, például azzal hogy kihívásokat teljesítünk. Elképesztő, hogy a nagyjából kifulladt Kingdom Rush sorozat után képesek voltak egy picike csavarral újra életet vinni ebbe a fantasztikus játékmenetbe. Bravo Ironhide, ti vagytok megint a Hónap Játéka!
Szerintünk: 5/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő
Kingdom Two Crowns:
A Kingdom Two Crowns egy nagyon hangulatos sidescroller, ami ahhoz képes hogy klasszikus pixel art stílusban lett megrajzolva fantasztikusan néz ki. Eleinte kicsit nehéz megérteni, hogy pontosan mit is kell benne csinálni, de már önmagában az is megnyugtatja az embert, hogy lovagolunk jobbra, lovagolunk balra és csak átadjuk magunkat az érzésnek. Alapvetően egyfajta management játék, ahol a nehezen összegyűjtőt aranyérméinket elosztjuk a királyságunkban. Olyan épületekre és emberekre akik még több aranyat tudnak nekünk termelni. Tekintettel arra, hogy a játék igencsak időigényes nem tudtam megfelelő figyelmet rászánni, de biztos vagyok benne hogy hosszútávon, átlátva minden apróságot jópofa tud lenni. Viszont attól félek, hogy ha csak erről szól végig a játék és nincsen benne ezen kívül semmi más, akkor hiába a hangulat, a látvány és a gyűjtögetés élménye, hamar bele lehet unni. Ettől függetlenül érdemes kipróbálni mert nem éppen szokványos szórakozást nyújt.
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Getting Over It+
Hát ilyen elmebeteg játékkal nagyon régen nem találkoztam az Arcade felhozatalban. Kezdjük azzal, hogy a játék pontosan az ami a címe, ami kb. annyit jelent hogy „Juss túl rajta”. Na ... az alaphelyzet az, hogy van egy félmeztelen emberünk, aki egy hatalmas fekete üstben üldögél, most nem tudom hogy elvesztette-e a lábait azért csinálja ezt, vagy csak beleült és nem tud kijutni, de eléggé bizarr a dolog. Van a kezében egy hatalmas kalapács, amit mi tudunk a tapiképernyővel irányítani. A cél az lenne, hogy eljussunk a pálya végéig egyfajta körkörös mozgással, ez eleinte menni is fog úgy ahogy, de amikor például beleütközünk egy hatalmas fába akkor kezdődik csak igazán a móka. A kérdés már csak az, hogy meg akarjuk-e tanulni profin az irányítást, érdekel-e minket annyira egy ilyen játék, hogy energiát és időt fektessünk bele, mert én csak egy olyan helyzetet tudok elképzelni, hogy házibuli van, mindenki matt készen van és egymásnak átadva az iPadet rongyosra röhögjük magunkat azon ahogy az éppen aktuális haver szétszenvedni magát ezzel a játékkal. Másra szerintem nem nagyon jó sajnos ...
Szerintünk: 2/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő
Hill Climb+
Sajnos nagyon sok olyan játékkal találkoztunk már mint a Hill Climb, adott egy pálya, egy fura fizikával ellátott izgő-mozgó kocsi, át kell jutnunk A pontból B pontba, közben üzemanyagot, gyémántot meg pénzt gyűjtve, a cél pedig az hogy minél tovább életben maradjunk anélkül hogy kitörnénk a nyakunkat. Régen, nagyon régen volt egy ilyen játék PC-n amikor ugyanezt csináltuk egy Crossmotorral. Az akkor és ott abban az időben nagyon szórakoztató volt és léteztek olyan játékosok, akik döbbenetes dolgokra voltak képeseke kellő gyakorlással. Nem tudom hogy a mai fiatalságnak mennyire élvezetes egy ilyen játék, igaz hogy rengeteg jármű, pálya és fejlesztenivaló várja azokat akiket elkap, de engem sajnos már nagyon nem mozgat meg ez a stílus. Úgy gondolom efelett már eljárt az idő, vagy ha mégis erőltetni szeretnénk akkor bele kellene vinni valami nagyon ujjat, valami nagyon eredetit, ami miatt megfogja az embereket. A Hill Climb sajnos nem ilyen játék!
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Disney SpellStruck:
A Spell Struck gyakorlatilag egy Scramble, tehát kirakós szójáték, ami meg van spékelve egy kis hangulatos Disney hangulat aláfestéssel, hősökkel akiket le kell győzni és nagyon szépen megrajzolt grafikával, zenékkel, alapsztorival. Számtalan kihívás és pálya várja azokat, akik jók ebben a játékban és azokat akik persze elég jól tudnak angolul ahhoz hogy sikerrel is járjanak. Jó kis lezárása volt ennek az eléggé vegyesen teljesítő hónapnak, mindenképpen megér egy próbát annak aki szereti az ilyen fejtörőket.
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő / álló
Ennyi fért most ebbe a hónapba, remélem azért tetszett a kis csokrunk, hamarosan újra találkozunk, addig is a játékokat az Appstore-ban található Apple Arcade-re való előfizetés után tudjátok letölteni és kipróbálni. Az első hónap ingyenes, utána havi 4.99$, az éves díj 49.99$.
Kapcsolódó tatalom: