Space War GS・Watchlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.02.14 - 08:27   |   Írta: Ca$h   |   315
14. feb Space War GS・Watchlabor

Háború az Űrben.

A Space War GS tesztelése közben volt egy fura érzésem, valahogy valami olyasmi ugrott be, hogy van egy elsős műszaki egyetemista srác (nevezzük Jimmynek), aki azt a házifeladatot kapta hogy csináljon egy játékot az Apple Store-ba. Nem tudom, lehet csak velem van a baj, de nagyon úgy tűnik hogy a projekt sikeres volt, bejutott és én a szerencsétlen magyar teszter a kezeim közé kaptam csupán 1.99$-ért. Lássuk akkor hát, hogy Jimmy hanyast fog kapni a játékára.

Vegyük alapul a legalapvetőbb kritériumokat amiket egy teszternek figyelembe kell venni. Ezek sorban; grafika, zene / hangok, játszhatóság, atmoszféra / hangulat, újrajátszhatóság / szavatosság. Grafika: a játék leginkább úgy néz ki, mintha egy óvodás kisgyerek kartonból kivágna pár űrhajót és pálcikákra aggatva őket űrhajós lövöldét játszana velük. Semmi animáció, szinte semmi effekt, csak a színtiszta lövöldözés. A zene, hát ... mit lehetne erre mondani, nekem leginkább olyan érzésem volt mintha a best of nyolcvanas évek Beverly Hills-i zsaru megamixét hallgattam volna az akció kellős közepén. Nem arról van szó, értem én, retro korokat élünk éppen, talán ennek köszönhető, hogy kifejezetten hangulatos volt ez a szánalom kupac. A hangulat az ami talán a legerősebb a játékban, mert valami egészen elképesztő, perverz módon magával ragadja az embert, kifejezetten hangulatosnak nevezném, főleg hogy Jimmy még a saját hangját is kölcsönadta, a lövöldékből ismeretes kifejezéstelen, érzelemmentes, robothangon próbálja mondani nekünk, hogy „rapid fire” és a többi, kicsit szánalmas, de van hangulata. Újrajátszhatóság ... hááááát mit is mondhatnék, ha elkezdjük a játékot easy fokozaton, akkor egy tapasztaltabb gamer eléggé hamar eljut a boss fightig, amit ha sikerrel veszünk rögtön utána észrevétlenül már vált is a játék hardra. Nekem személy szerint nem volt még eddig türelmem hardon is kitolni, mert az tényleg eléggé hard, de biztos vagyok benne hogy lesznek emberek akik igen. Szóval közepesre pontoznám szavatosság szempontjából a játékot, illetve nagyon fontos tényező az is, hogy kinek milyen Shoot ’em Up múltja van. Mert aki mondjuk hardcore Sky Force Reloaded rajongó volt pár évvel ezelőtt, az biztosan sírógörcsöt fog kapni a Space Wars színvonalától, azt fogja hinni ez csak valami rossz vicc, de aki mondjuk először találkozott ilyen stílusú lövöldével, könnyen lehet szerelmes lesz bele, a kettő játék között egyébként a különbség csupán annyi mint egy Trabant és egy Bentley között.

   

Ha eddig esetlegesen elkapott volna a játék akkor most jön csak igazán a fekete leves ami az Apple Watch változat. mert ugye az egy dolog, hogy a gém egészen elfogadható, úgymond elviselhető iPhone-on, de mindenki kedvenc sütikéjén sajnos még ennél is rosszabb. Pedig több szempontból forradalmi, hiszen ez talán az első olyan cím aminél az óra is ad ki hangokat időnként. A két féle irányítás (képernyő alján tudunk jobbra-balra söpörni, vagy az óra tekerőkéjével is tudunk menni jobbra és balra) ígéretes, de mivel kicsi a képernyő és az ujjunktól nem látnánk semmit, ezért gyakorlatilag csak horizontálisan tudjuk mozgatni a hajót ami ráadásul csak akkor lő ha mozgunk. Ennek a kettő hátráltató tényezőnek köszönhetően gyakorlatilag játszhatatlan a cucc, nem is csoda hogy rögtön a halálunk után kiírja, hogy jobb lesz ha letöltjük a iPhone-os változatot. Szóval mit is mondhatnék még? A Space Wars GS egy remek játék lett volna 1980-ban, főleg ha akkor is lettek volna már okos órák, de így ma, a jelenlegi felhozatal mellett ráadásul 1.99$-ért nagyon de nagyon nevetséges. Nem nagyon ajánlanám senkinek az az igazság!

Szerintünk: 2/5

 

 

A játék 1.99$-ért letölthető az iTunes áruházból.




Kommentek megjelenítése