Skylanders: Ring of Heroes・Tesztlabor
A nagysikerű játéksorozat újra tiszteletét teszi mobilon.
A Skylanders egy igencsak nagy múlttal rendelkező akció RPG platformer játék, melynek az első része 2011-ben jelent meg az Activision gondozásában. Különlegessége és egyedi tulajdonsága az Augmented Reality avagy a kiterjesztett valóság egyfajta lightos, könnyebben emészthető fajtája volt. Mi magunk a játékos egy úgynevezett Portal Master ami szó szerint értendő, ugyanis minden egyes részhez venni lehet egy USB-bel csatlakoztatható műanyag portált, amire rárakva egy figurát az megjelenik a játékban. Ezzel gyakorlatilag nem csak a sima játékkal szereztek a készítők bevételt, hanem a gyűjtögethető Skylandereken keresztül is. Klasszikusan szülőpumpáló, naaaaa apa csak ezt vedd még meg hogy teljes legyen a gyűjtemény típusú lehúzás. Külön érdekességnek számít viszont, hogy nem csak gyerekek körében közkedvelt a sorozat, nem kevés felnőttet ismerek akinek megvan az összes rész összes figurája. Bájos, vicces, látványos, piszkosul szórakoztató játéksorozat, garantált a siker, nem lehet mellélőni.
Eddig hat részre duzzadt a sorozat és összesen hét mobilos portolás is készült, ezek közül a legújabb a Ring of Heroes, ami akár egy összefoglaló rész is lehetne, hiszen mi a főhős, először lépünk Skylandsre mint kezdő Portal Master. Főellenfelünk a jó öreg Khaos lesz, és gyakorlatilag majdnem az összes Skylandert (80+ karaktert, 10 különböző elemből) össze tudjuk gyűjteni kellő kitartással vagy nem kevés ráköltéssel, ahogyan az eddigi részekben is, itt is játszhatunk extra kiadások nélkül de lényegesebben könnyebb dolgunk lesz ha időnként kinyitjuk a pénztárcát. A játék egyébként nagyjából az első héten igencsak nagyvonalúan dobálja a vásárolható fizetőeszköznek számító kristályokat. Zavarba ejtően sok lesz belőlük, egészen addig amíg nem akarjuk fejleszteni a vásárolható épületeket, mert ehhez piszok sok aranyra lesz szükségünk, amit kristály nélkül kegyetlen sokáig kell farmolni, de erről majd később.
Ellentétben az eddigi részekkel, a Ring of Heroes nem egy platfromer ügyességi játék lesz, hanem sokkal inkább egy akció RPG, ahol a 4+1 fős csapatunkat kell kiválasztani, fejleszteni, tápolgatni és különböző feladatokra elküldve folyamatosan csak harcolni és harcolni a körökre bontott taktikai összecsapásokban. A hőseinknek lesznek képességeik, amikből egyszerre csak kettő használhatunk, illetve mindegyikük egy elemet fog képviselni amik egy szép nagy kő-papír-olló rendszerben elhelyezve hozzák ki az erősségeket és gyengeségeket. Eleinte ugye nem tehetjük meg hogy válogassunk a hősök között, de majd a későbbiek során érdemes már odafigyelni arra, hogy az aktuális csatában előnyt vagy hátrányt jelent-e az adott elem amit mondjuk a kedvencünk képvisel.
A játék gyönyörűen megtanít nekünk mindent, nem túl szájbarágós, csak a fontosabb dolgokra tér ki. A Quest-rendszer nagyon jól működik, nekünk gyakorlatilag nem lesz más dolgunk mint ezeket követve szépen megcsinálva egyiket a másik után és ezzel a módszerrel gyakorlatilag minden játékmóddal megismerkedünk és még extra jutalmakat is kapunk a teljesítésekért. A karakterfejlődés könnyen értelmezhető és a jól megszokott módon működik; első körben ugye lesznek a szintek, az egycsillagos Skylander huszas szintig tud fejlődni, utána már erősítésre (Power-Up) lesz szüksége ahhoz, hogy kapjon még egy csillagot. Tovább fejlődni csak +5-ös poweruppal lehet. Az erősítéshez kártyákra és egyéb nyersanyagokra lesz szükségünk, a tovább fejlődéshez szintén. Minden csillaggal további tíz szintet tud fejlődni emberünk, a végállomás pedig az ébredés lesz, avagy az Awaken állapot, amikor nem csak statisztikailag ugrik egy jó nagyot kedvencünk, hanem külsőleg is kap egy kis optikai tunningot és még a képességei is felturbozódnak.
Apropó képességek, ahogyan azt már mondtam harc közben csak kettőt tudunk használni, de minél tovább jutottunk egy Skylanderrel a fejlődés útján annál több képességre tesz szert. A harc előtt ezeket bármikor megváltoztathatjuk, nyilván csak a nehezebb fokozatokon lesz erre szükség, de azért nem árt ha képben vagyunk melyik mit csinál. Ha mindez pedig nem lenne elég akkor a Skylanderek még rúnákkal is erősíthetőek lesznek, mindegyiküknek összesen hat üres helye lesz, a rúnákat pedig kedvünkre variálhatjuk, csupán arra kell figyelni, hogy éppen milyen szögben helyezkedik el térben a kő tehát hova rakható, hogy a kör teljes legyen. Rengeteg féle rúna van, ezeket kombinálni is lehet, de talán érdemes egy típusból összeszedni a hatot, mert akkor a a százalékok összeadódnak és jóval több lesz a plusz (set bonus) amit emberünk kapni fog. A rúnákat természetesen lehet erősíteni (power-up), némi pénzmag fejében, ha sikerül három szinttel erősebbé kovácsolni akkor ritkasági szintet fog emelkedni; +3-al lesz premium, +6-al rare, 9-el heroic, majd pedig +12-nél a legendary ebből pedig a +15-ös a maximális szint, ennél tovább nem tudunk menni. Szóval érdemes végiggondolni, hogy milyen típusú extra statra van szüksége kedvenc Skylanderünknek, abból összeszedni a hat darabot, majd jól kigyúrni minél magasabb szintre és voila, már jóval erősebb is lesz mint eredetileg volt. El lehet ezzel mojolni rendesen, mondanom sem kell hogy út közben sajnálatos módon csak úgy elpárolog majd az aranykészletünk.
Tennivaló a játékban olyan sok lesz, hogy még felsorolni is nehéz, de azért megpróbálok a lehető legtöbb mindenre kitérni. Természetesen ott lesz a sztorimód (Adventure), amiben összesen kilenc szigeten mehetünk végig, mindegyiken lesz vagy fél tucatnyi pálya a végén pedig egy hatalmas, komolyabb kihívást jelentő főellenfél. A szigeteket három különböző nehézségi fokozaton is meg lehet csinálni, szóval már csak ezzel hetekig el tud lenni az ember, ha akar. A csata maga egyébként ahogyan azt már korábban írtam, félig valós idejű, félig pedig körökre bontott taktikázások sokasága. a kamera hátulnézetes lesz, véletlenszerűen sorsolja a gép, hogy ki mikor jön, az energiánk folyamatosan töltődik, a képességek pedig energiapontba kerülnek. Innentől fogva már egyértelmű minden, a hőseink képességeit a megfelelő időben használva, a cél a győzelem, ha mindenki életben marad három csillaggal teljesítettük a pályát, a továbbjutáshoz minél több csillagot szerzünk annál jobb, illetve a legtöbb ajándékot is a maximális csillagoknál kapjuk.
A történeten kívül természetesen számtalan egyéb tevékenységgel is játszhatunk majd, ezeket nagyjából három csoportba lehet osztani, az első a klánnal (Guild) kapcsolatos tevékenységek, ilyen például az „Invasion” amikor kapunk egy random maxos szintű bosst és valamennyit sebezni kell rajta, legyőzni szinte biztos hogy nem tudjuk, de erre van a többi játékos, hogy együtt sikerüljön. Aztán lesznek a többjátékos meccsek; a „Duels” pajzsra rátapizva. Itt jászhatunk barátságos meccset a haverokkal, mehetünk az Arénába ahol a mások által beállított hősök ellen nyomulhatunk, de az ellenfelet a gép fogja irányítani, végül pedig ott lesz a „Championship Rings” ami egyelőre nem elérhető, de itt majd ha minden igaz valós időben csatázhatunk más játékosok ellen. Az utolsó csoportba a kihívások tartoznak „Challenges” ahol öt különböző szabályok és rendszer szerinti Dungeonokban kalandozhatunk, ezek név szerint a „Episode Dungeon”, itt gyakorlatilag minden héten egy másik Skylanderrel ismerkedhetünk meg, ha végeztünk a ladderrel akkor a saját csapatunkkal is nekimehetünk újra. A „Realm of Souls”-ban lélekköveket lehet farmolni, amikkel ugye a Skylandereket fejleszthetjük. A „Cave of Gold”-ban lesz az egyetlen igazi lehetőségünk arra hogy aranyat farmoljunk, amiből gyakorlatilag a legkevesebb van a játékban. A „Meditating Woodland” legfőbb feladata az XP farmolás, ha a csapat nem elég fejlett ide érdemes betérni újra és újra. A „Mirage Tower” a jó öreg végtelen torony egyik változata, összesen hatvan szinttel találkozunk, amiket a resetig csak egyszer kell teljesíteni, mindezt pedig értékes ajándékokért tehetjük.
Végül pedig ne feledkezzünk meg a saját lebegő szigetünkről sem, ez olyan mint valami közösségi felület, ahol kedvünkre építgethetünk mindenféle dekorációt (persze aranyért) és felhúzhatunk olyan épületeket amik termelik időnként a számunkra fontos nyersiket, olyanokat mint arany, stamina vagy éppenséggel fejlesztő löttyök. A gond itt talán csak annyi, hogy annyira tömve vagyunk mindenféle mászkáló emberkével hogy időnként gondot jelent egy-egy épületet arréb rakni a nagy tumultus miatt. Az új Skylandersszel egyszerűen nem lehetett mellé lőni, csodaszép a grafikája, dallamosak a muzsikák, fantasztikus a játékmenet és elképesztő a tartalom benne. Vannak bosszantó és idegesítő apróságok, amik miatt nem tökéletes a játékélmény (ilyen például az építkezés) illetve a szokásos akció RPG játékmenet olyan amibe ha nem szerelmesedünk bele pár óra után könnyen lehet hamar megunjuk. Szóval egy kicsit talán rétegjátéknak számít, és bevallom a teljes összképhez a USB Portál és a gyűjtögethető Skylanderek is hiányoznak, de nem aggódjon senki, mert a F2P model miatt lesz bőven mire költeni, de persze csak akkor ha akarunk, minden másra meg ott van a játékélmény, ami remek.
Szerintünk: 4/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.