Akadozik a CloudKit, számos alkalmazást érinthet az adatvesztés
Az Apple már dolgozik a javításon, de sok felhasználói adat vált elérhetetlenné. A probléma állítólag csak átmeneti.
Az Apple CloudKit szolgáltatása augusztus 24-e óta akadozik. Ez a szolgáltatás biztosítja a fejlesztők számára a felhasználói adatokhoz való hozzáférést és az adatszinkronizálást az eszközökről. A helyzet komolyságát jelzi, hogy az Apple fejlesztői státusz oldalán is szerepel a probléma:
A Pixa nevű applikáció fejlesztői csapatánál is kisebb pánik tört ki, amikor észlelték, hogy a felhasználóik összes fotója elérhetetlenné vált. Az esetet érthető módon rögtön jelezték a CloudKit fejlesztőinek, ők pedig elismerték a hibát és megkezdték a javítást.
A Pixa adatai hamar vissza lettek állítva, de időközben több applikáció fejlesztőjétől is érkeztek hibajelzések. Az EA népszerű Scrabble applikációja is elérhetetlen lett a CloudKit problémája miatt. Sok fejlesztő a Twitteren osztotta meg aggodalmát a helyzettel kapcsolatban, ugyanis a felhasználók az adatvesztést és az alkalmazások elérhetetlenségét az ő cégeiknek jelezték.
Számos Apple iCloud szolgáltatás épül a CloudKit-re, például az iOS Backup és az iCloud Photo Library, de ezekkel kapcsolatban egyelőre nem érkeztek felhasználói panaszok, ezért valószínűleg a probléma csak a harmadik fél által készített applikációkat érinti.
Forrás: AppleRider/9to5Mac
Kapcsolódó cikkek:
- Hamarosan megnyílik az Apple legújabb hivatalos üzlete
- Ma hét éve, hogy az Apple a világ legdrágább cégévé nőtte ki magát
- Hány felhasználóra számíthat az Apple Pay 2020-ban?