Dynasty Warriors: Unleashed・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2017.06.14 - 18:54   |   Írta: Ca$h   |   2079
14. jún Dynasty Warriors: Unleashed・Tesztlabor

A tekintélyes múlttal rendelkező Dynasty Warriors végre tapiképernyőn is tiszteletét teszi!

Az első rész egészen pontosan 1997 februárjában jelent meg Playstation 1-re, azóta olyan sok részt kiadtak már különböző gépekre, különböző változatokat, hogy azt még felsorolni is fárasztó lenne. Így húsz év távlatából – pontosan 20 év, ugyanis a játék 2017 februárjában jelent meg – kicsit érdekesnek tartom, hogy a legújabb rész már iOS-re jelent meg. Nyilvánvalóan trendik akartak lenni, felmérték a piacot és úgy vélték, hogy ezen a platformon fog a legtöbbet hozni a konyhára.

Tény, hogy az Unleashed magával hozta a tökéletes free to play modelt, annak minden jó – van ilyen? – és rossz tulajdonságával együtt. Viszont az is tény, hogy a játék kiválóan játszható valódi ráköltés nélkül is. Alapvetően azt vettem észre, hogy a japán címek igencsak nagylelkűen bánnak az ingamen kapható nyersnyagokkal illetve a pénzért vásárolt nyersik is sokkal nagyobb volumenűek mint az európai vagy éppenséggel amerikai társaik esetében. Szóval bátran merem ajánlani mindenkinek, hiszen valójában csak az igazán elvetemültek és fanatikusok fognak rákölteni, illetve azok akik vérbeli rajongók és komolyabb eredményeket szeretnének elérni a ranglétrán.

A főmenüben négy játékmód lesz elérhető amik további almenükbe torkolnak. Első körben ott lesz a „kampány”, ami egy igencsak tisztességes és tartalmas történetet fog nyújtani a játékosoknak, mindezt ráadásul három különböző nehézségi fokozatban, szóval aki szeret grindelni annak konkrétan menyország lesz a játék ezen része. Aztán jönnek majd a „kihívások” amin belül lesznek megtalálhatóak a Napi kihívások (itt további dungeon-ök lesznek), Boss Fightok, Exploration és a Ladder of Glory, ezek a lehetőségek szintlépéssel együtt lesznek elérhetők, szóval a játék folyamatosan adagolni fogja nekünk a tartalmat. Ezután jön a „Battlefield” ami a játék multis részét képzi, ezen belül is a Skirmish, Arena, War Supply és a Raid, természetesen ezek is fokozatosan lesznek adagolva a teljes játékkal akkor tudunk játszani ha elértük azt a megfelelő szintet ami ehhez szükségeltetik. Idő hiányában sajnos nem tudtunk eleget nyomulni a játékkal de tekintettel arra, hogy a maximális szint tudtommal 60 ezért úgy gondolom valamivel előtte, olyan 30-40 között. Mi sajnos csak 16-os szintig jutottunk el, szóval az utolsó negyedik pontot a „Conquestet” nem sikerült letesztelnünk, elnézéseteket kérjük ezért, de így legalább nektek is maradt valami izgalom és felfedezés. 

Az Unleshed a klasszikus Dynasty Warriors játékelemeire épült, továbbra is maradt a régi felállás miszerint adott egy hős egy hatalmas harcos, akinek minden egyes fegyversuhintására százak repkednek szanaszét – erről mindig a Gyűrűk Ura és Sauron jut az eszembe. Mondanom sem kell, hogy ez elképesztően élvezetes dolog, olyan érzésünk lesz mintha szuperhősökkel nyomulnánk. Az irányítás meglepően jóra sikeredett, pedig bevallom kicsit féltem tőle. Igazából virtuális joyunk csak egy lesz amivel 360 fokban tudunk forogni és menni, míg jobb oldalt egy támadásgombbal fogunk találkozni, körülötte lesznek pedig a képességeink és idővel persze a szupertmadásunk is felízzik. A támadásgombnál megtehetjük hogy ritkmikusan nyomogatjuk mi magunk, vagy pedig folyamatosan lenyomva tartva maga a karakterünk fog támadni a saját ritmusában. A képességek szintlépéssel lesznek elérhetőek, míg a szupertámadásunk akkor ha elég ellenfelet ledaráltunk, ennek három feltölthető rublikája lesz ez határozza majd meg milyen erős lesz a végleges szuperünk. 

A játék középpontjában a hősök lesznek, összesen ötven található a játékban, ezen belül is mindegyiknek lesznek különböző kosztümjei illetve csilagokban kimutatott fejlettségi szintben is fellelhetők lesznek. A játék másik fontos része az RPG játékokat meghazudtoló fejlesztési rendszer. Legyen szó hősökről, fegyverekről, felszerelésről vagy éppenséggel páncélokról mindent fejleszhetünk majd. Erre kettő módon lesz lehetőségünk; vagy maguktól fejlődnek a küldetések és harcok alatt, vagy pedig más, számunkra nem fontos dolgokat olvasztunk bele a kedvencünkbe. Ezt a hősök esetében kicsit furának tartottam hiszen a valóságban mégis mi történik akkor amik a kedvenc öt csillagos hűsünkbe beleolvasztunk pár alacsonyabb szintüt? Node mindegy, ne akadjunk fel a részleteken. Lényeg a lényeg, lesz itt mindenféle gyúrási lehetőség, ami szintlépéssel, fúzióval, beolvasztással és természetesen fejlesztéssel (upgrade, de ezt csak akkor ha elértük a maximális szintet) is megtehetjük.

Sokat lehetne még írni a legújabb Dynasty Warriorsról, szinte csak jókat, de sajnos meg kell említeni a legfontosabb gyengeségeit a játéknak ami az újrajátszhatósági faktor illetve a repetitív játékmenet. Első körben le leszünk taglózva a grafikától és a játékmenettől, majd egyik hős jön a másik után különböző harcmodorral természetesen. De hiába van a játékban tartalom és vagy egy tucatnyi játékmód, ha valójában mindegyik ugyanarról szól; hent hent hent. Akárcsak a korábbi részekben itt is unalomba fullad a játék, sajnos eléggé hamar, a nagy lelkesedésből és szerelemből gyors felejtés lesz sajnos, ami miatt nem kaphatott magasabb pontszámot, pedig én szerettem volna.

Szerintünk: 7/10

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése