Neo Wars・Ismerkedő
Az indie-játékok egyre nagyobb teret hódítanak ebben az őrületes versenyben, a piac szűk mégis elférnek benne és időnként megtörténik a csoda.
A Neo Wars egy független kis fejlesztőcsapat első játéka és mint olyan, magában hordozza az összes jó tulajdonságot, amit ilyenkor joggal elvárhatnánk. Először is ott van a végtelen alázat és tisztelet a fogyasztók iránt, amivel manapság igencsak ritkán találkozik az ember. A szüntelen kapzsiság nem egy fantasztikus játékot tett már tönkre. Na most, a Neo Wars példamutató nemcsak ebben a dologban, de sok minden másban is.
Kezdjük rögtön azzal, hogy nem fogunk folyton folyvást belefulladni az agresszív reklámok áradatába, mi magunk döntjük el hogy akarunk-e videózni és, ha igen, akkor a fejlesztők ezt kedvesen megköszönik és kiírják nekünk, hogyha mondjuk még 145-ször megnézünk egy videót, akkor igencsak nagy ajándékban lesz részünk, mindemellett minden egyes alkalommal kapunk valamit. Erről egy „progress” csík is értesíteni fog minket. Sajnos nem tudom pontosan mi fog történni, ha valaki eléri a végét (paid mode – fizetős mód?!?) , de ami biztos, hogy a fejlesztők igazán hálásak lesznek érte. Ez a módszer szerintem nagyon kedves, szelíd és egyben intelligens is, sokan példát vehetnének róla.
A Neo Wars egy végtelenül egyszerű stratégiai játék, olyan könnyen átlátható játékmechanikával, ami első körben szinte nevetségesnek fog tűnni. Adottak lesznek bolygók, amiken találhatóak lesznek olyan pontok, ahol érdemes bányászni. Mi első körben ledobunk egy bányász állomást, amint az elkészült a segítségével el tudjuk foglalni a következőt. A gondok akkor kezdődnek, amikor egy ellenséges stratéga própálja megtenni ugyanezt, ráadásul azt a pontot nézi ki magának, amit mi. Ilyenkor az történik, hogy mindkét irányból elindul a foglalás és az fog nyerni, aki több forrással rendelkezik. Alapesetben csupán másodperceken múlik minden és azon, hogy ki, mikor indul neki a foglalásnak. Vagy pedig mindent megváltoztatnak a képességek, amikből kb. van vagy ötven különbözőféle és azon belül is csoportokba vannak osztva.
Vannak a támadó, védekező, meglepetésre alapozó, stb. csoportokba osztható képességek, amik alapjaiban tudnak megváltoztatni egy olyan játékot, ami ilyen egyszerű alapokra épül. Mondanom sem kell, hogy a stratégiai lehetőségek, amik ebben a játékban vannak, egészen egyszerűen döbbenetesek. A fene se gondolta volna, hogy ennyire meg lehet cifrázni ezt a játékmenetet és mindezt már az első napon. Természetetesen egy bolygó bányászatának többször is neki lehet futni, minden esetben egyre nehezebb lesz a feladatunk, a jutalmunk viszont értékes képességcsomagok lesznek, még jobb esetben pedig képességeken belüli szintlépés. Ilyeneket természetesen venni is lehet valódi pénzért, vagy pedig videók megnézésével kapni fogunk random értékűeket.
Számtalan bolygó, több nehézségi fokozat, rengeteg képesség és ezeken belüli szintek lesznek elérhetőek ebben a végtelenül egyszerű, mégis zseniális kis stratégiai játékban. A játék szép, kellemes atmoszférával és egyáltalán nem tolakodó. Bevallom, ha több időm lenne, tutira megnéznék 150 videót (kipróbáltam és sajnos egy nap csak 25-öt lehet megézni egymás után), hogy megtudjam, pontosan mi is lesz a jutalmam érte. Bravo Matthias Schindler, csak így tovább!!!
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.