Meglepetés: a Huawei megelőzte az Apple-t
A csuklón viselhető kütyük piacán új erőviszonyoknak lehetünk tanúi.
Az IDC piackutató cég legfrissebb adatai szerint az idei esztendő első három negyedévében világszerte mintegy 139 millió csuklón viselhető készüléket (okosóra, aktivitásmérő) adtak el, ami 1 százalékos visszaesést jelent az egy évvel ezelőtti adathoz képest.
A jelzett időszakban 112,2 millió okosóra talált gazdára globálisan, vagyis 3,8 százalékkal kevesebb, mint 2023-ban. Ezzel szemben az aktivitásmérők piaca 12,7 százalékot nőtt, ami konkrétan 26,8 milliós eladási mennyiséget jelent.
A 139 milliós teljes mennyiség túlnyomó része, 45,8 millió készülék Kínában került forgalomba, így kijelenthető, hogy egyértelműen ez az ország jelenti a legnagyobb felvevőpiacot.
2024 első kilenc hónapjában kiválóan teljesített a Huawei, mely egy év alatt 16,3 millióról 23,6 millióra növelte az eladási mennyiségét, és a 44,3 százalékos növekedésnek köszönhetően 11,6 százalékról 16,9 százalékra nőtt a világpiaci részesedése.
A Huawei komoly sikert aratott az új felsőkategóriás GT5 és GT5 Pro okosórákkal, illetve a fejlett vérnyomásmérésre képes Watch D2-vel.
A korábbi első helyezett Apple visszaszorult a második helyre, az amerikai gyártó eladási 12,8 százalékkal estek vissza. Az Apple a korábbi 25,8 millió helyett csak 22,5 millió csuklón viselhető készüléket adott el, melynek következtében a piaci részesedése 18,4 százalékról 16,2 százalékra olvadt.
Az almás logós cég a 10-es sorozatú új Apple Watch piacra dobásával a harmadik negyedévben rövid ideig az első helyre ugrott, de hosszabb távon képtelen volt lépést tartani a többféle árszegmensben is jelen lévő Huawei-jel.
A cég legolcsóbb ilyen készüléke a 100-115 ezer forintos Watch SE, a Watch Series 10 már 190 ezer forinton nyit, a csúcsmodell Watch Ultra 2 pedig nem kevesebb, mint 380 ezer forintot kóstál.
A képzeletbeli bronzérem birtokosának, a Xiaominak abszolút nincs oka panaszra. A Smart Band 9-cel idén nagyot gurított kínai cég 26,5 százalékkal tudta növelni az eladásait, így a korábbi 16,2 millió helyette 20,5 millió terméket dobott piacra, miközben a piacrésze 11,5 százalékról 14,7 százalékra nőtt.
Jelentős lemaradásban a Samsung követi a Xiaomit, mely dél-koreai vállalat 9,3 millióról 11,5 millióra növelte az eladási mennyiségét, ami 24,3 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot. Az idén a Galaxy Watch Ultra "személyében" egy minden korábbinál nagyobb tudású okosórát kiadott Samsung piacrésze 9,3 százalékról 11,5 százalékra nőtt.
Végül, de nem utolsó sorban a több márkát is versenyeztető BBK-ról is említést kell tennünk. Az ötödik pozícióban lévő kínai cég 25,9 százalékkal tudta növelni az eladási mennyiségét, vagyis a tavalyi 6,2 millió helyett idén már 7,8 millió ilyen kütyüt hozott forgalomba. A BBK piacrésze az elmúlt 12 hónapban 4,4 százalékról 5,6 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkek:
- Rengetegen vásárolnak kütyüket karácsonyra
- Visszaszorult az Apple az okosóra-piacon, de jönnek az ütős újdonságai
- Visszalép microLED fronton az Apple?