Visszaszorult az Apple az okosóra-piacon, de jönnek az ütős újdonságai
Az almás logós gyártónak be kell érnie a harmadik hellyel, az első a Huawei, a második a Xiaomi.
Az IDC piackutató cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az idei esztendő második negyedévében világszerte mintegy 43,7 millió csuklón viselhető kütyü talált gazdára, ami 0,7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbi 44 milliós mennyiséghez képest.
Az okosóra és okoskarkötő piac koronázatlan királya az amerikai-kínai kereskedelmi háború miatt a mobilpiacon a közelmúltban hatalmasat bukott Huawei. A kínai vállalat az év második háromhónapos időszakában 8,9 millió ilyen készüléket adott el, és ily módon egy 20,3 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából.
Az elmúlt időkben a Huawei produkálta a legnagyobb, nem kevesebb, mint 42,1 százalékos növekedést, hiszen egy éve ilyenkor még csak 6,3 millió ilyen eszközt adott el, és a 14,2 százalékos piacrésze csak az ezüstéremhez volt elegendő. A Huawei remek eladási mutatói elsősorban a hazai piacnak tudhatók be, ugyanis a vállalat közel 6 millió készüléket értékesített Kínában, és ezzel 38,4 százalékos lokális piacrészt zsebelt be.
A Huawei ezenkívül mifelénk, Kelet-Közép-Európában, valamint a Közel-Keleten, Afrikában és Latin-Amerikában is jelentősen növekedett, és a jelzett időszakban a Watch Fit 3 volt az egyik legnépszerűbb modellje. Ez a négyszögletes kijelzős készülék Magyarországon jelenleg mintegy 50 ezer forintos áron kapható.
A képzeletbeli dobogó második fokára a szintén kínai Xiaomi állhat fel, mely vállalat 17,5 százalékkal tudott javítani a korábbi eladási mutatóin. A második negyedév során 5,9 millió csuklón viselhető kütyü került forgalomba Xiaomi, illetve Redmi típusjelzéssel, ami azt jelenti, hogy a cég piacrésze 11,4 százalékról 13,5 százalékra nőtt. Az elmúlt időkben kiválóan fogytak az olcsóbb Redmi okosórák, de az olyan drágább modellek is jól pörögtek, mint amilyen például a Watch 2 vagy Watch S3.
Az Apple egy év alatt az első helyről visszaszorult a harmadik pozícióba, ami az eladások 11,8 százalékos csökkenésének "köszönhető". Az almás logós amerikai gyártó a jelzett időszak során 5,7 millió Apple Watchot adott el, és így 14,8 százalékról 13,1 százalékra csökkent a piacrésze. Fontos megjegyezni, hogy az Apple csak relatíve drága és nagytudású okosórákat árul, vagyis nincs a kínálatban olyan néhány tízezer forintos okoskarkötő, melyből igazán nagy mennyiséget lehetne értékesíteni.
Az Apple legolcsóbb ilyen kütyüje a második generációs Watch SE, melyért hazánkban alaphangon 120 ezer forintot kell fizetni, a komolyabb példányokat pedig 160 ezer forintos áron jegyzik. A Watch Series 9 indulóára 190 ezer forint, a drágább verziók árcéduláján pedig 355 ezer forintos összeg feszít. Az abszolút csúcsmodell Apple Watch Ultra 2 hivatalos listaára 380 ezer forint.
Az Apple legközelebb szeptember 9-én tart termékbemutató rendezvényt, melyen a sokak által várva várt 16-os iPhone-okon kívül várhatóan új okosórák is be fognak mutatkozni. Ezek közül a harmadik generációs SE lesz a legolcsóbb, melynek borítása nem alumíniumból, hanem az iPhone 5c-éjéhez hasonló színes műanyagból fog készülni. Ugyancsak érkezik a Watch Series 10, mely elsősorban nagyobb kijelzőjével és vékonyabb kialakításával hódíthat, a Watch Ultra 3 pedig változatlan formában, de sötétebb színben érkezhet – már amennyiben hihetünk a közelmúltban felröppent legfrissebb pletykáknak.
Az örök rivális Samsung 28,4 százalékkal tudott javítani az eladási mutatóin, így a dél-koreai cég fel tudott jönni 5,9 százalékról 7,6 százalékra. A második negyedévben 3,3 millió ilyen terméket értékesített a Samsung, vagyis 600 ezerrel többet, mint egy évvel korábban – a legsikeresebb termék a Magyarországon jelenleg 22 ezer forintos áron jegyzett Galaxy Fit 3 okoskarkötő. A vállalat a harmadik negyedévben mutatta be vadonatúj Galaxy Watch 7 termékcsaládját, melytől az eladási mutatók további javulása várható. A minden előzmény nélküli új csúcsmodell, a Galaxy Watch Ultra 280 ezer forintba kerül Magyarországon.
A kínai BBK cégcsoport különböző márkái remekül teljesítettek, a második negyedévben 29,3 százalékos növekedést regisztráltak a vállalatnál. 2,2 millió helyett 2,9 millió ilyen termék került forgalomba, így a BBK piacrésze 5,1 százalékról 6,6 százalékra növekedett.
Érdekesség, hogy a globálisan értékesített 43,7 millió okosóra és okoskarkötő közül 15,5 milliót Kínában adtak el, ahol nemhogy csökkentek volna az eladások, hanem épp ellenkezőleg, 10,9 százalékkal növekedtek. A kínai piacon a Huaweit, a Xiaomit és a BBK-t követően jelenleg a negyedik az Apple, melynek piacrésze a közelmúltban 6,9 százalékról 6,1 százalékra olvadt.
Kapcsolódó cikkek:
- Jelentős újdonság kerül az új iPhone SE-be
- Ontani fogják a gyártósorok a 16-os új iPhone-okat
- Hivatalos! Szeptember 9-én mutatkozik be az iPhone 16 széria